انتشار فراخوان هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی
کد خبر: 3691429
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳

انتشار فراخوان هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از انتشار فراخوان هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی خبر داد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، امروز 24 بهمن ماه از انتشار فراخوان هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی خبر داد و گفت: همزمان با دهه کرامت و به مناسبت سالروز میلاد باسعادت هشتمین اخترتابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه (س) و بزرگداشت حضرت احمدبن‌موسی(ع) شاهچراغ و در آستانه روز جهانی عکاسی، هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز برگزار می‌شود.

وی، اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت(ع) و نکوداشت پدیدآورندگان‌ آثار در حوزه عکاسی و کمک به ترویج این عرصه معنوی را از اهم اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

محمدپور، محورهای جشنواره را شامل آداب و فرهنگ زیارت، جلوه‌های حرم مطهر ائمه اطهار و بنا‌های مذهبی امامزادگان و فرهنگ ائمه اطهار در تمام نقاط جهان برشمرد.

دبیر جشنواره سراسری عکس رضوی اعلام کرد:‌ این جشنواره در شش بخش شامل جلوه‌های زیارت،‌ معماری(بنا‌های مذهبی و اماکن زیارتی)، خلاقه بدین معنی که (عکاس می‌تواند با دیدخلاقانه خود و با بکارگیری تکنیک‌های سخت افزاری و نرم افزاری به بیان تصویری جلوه‌های زیارت بپردازد)، مجموعه عکس (هر عکاس می تواند در این بخش به فراخور موضوعات جشنواره آثار خود را به تعداد حداقل ٣ و حداکثر ١٠ عکس در قالب مجموعه عکس ارسال کند)، نوجوانان عکاس (ویژه عکاسان ٩ تا ١٥ ساله) این بخش به منظور ترویج و ترغیب عکاسی بین نوجوانان علاقمند به این هنر به جشنواره افزوده شده است و حمایت مالی از پروژه عکاسی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مقررات شرکت در جشنواره گفت: اطلاع رسانی و فرآیند ثبت نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس‌توس به نشانی azarsh.shamstoos.irو portal.shamstoos.ir  انجام می‌شود و شرکت در جشنواره برای تمامی عکاسان و علاقه‌مندان آزاد بوده و هر‌ عکاس می‌تواند در هر بخش حداکثر ٨ قطعه تک عکس به دبیرخانه ارسال کند.

محمدپور افزود: عکس‌ها می بایست با فرمت Jpg در اندازه ضلع بزرگ ١٤٠٠ پیکسل و با دقت ١٥٠dpi برروی سایت جشنواره بارگذاری شود و در صورت راه‌یابی به بخش مسابقه فایل اصلی با کیفیت مطلوب جهت چاپ و برگزاری نمایشگاه به دبیرخانه ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: عکس‌های ارسالی نباید دارای امضا عکاس، پاسپارتو، قاب، واتر مارک و لوگو باشند.

وی گفت: شرکت کنند‌گان در صورت استفاده از دوربین آنالوگ، می بایستی آثار خود را اسکن کرده و فایل دیجیتال آن را به جشنواره ارسال کنند و عکس‌های ارسالی باید از تولیدات اول سال ٩٥ به بعد بوده و نباید در جشنواره‌های قبلی عکس رضوی جزو آثار منتخب یا پذیرفته شده باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا 15 خرداد ماه سال ٩٧ به آدرس تبریز، خیابان امام، نرسیده به آبرسان، جنب کوچه کلانتر، اداره امور سینمایی و سمعی و بصری، دبیرخانه جشنواره سراسری عکس رضوی و یا از طریق سایت جشنواره: Azarsh.shamstoos.ir ارسال کنند.

captcha