مهم‌ترین سرمایه مناطق آزاد فعالان اقتصادی آن است
کد خبر: 3691435
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸

مهم‌ترین سرمایه مناطق آزاد فعالان اقتصادی آن است

گروه اجتماعی- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اظهار کرد: سرمایه اصلی مناطق آزاد سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی هستند و آنچه که باید در مناطق آزاد انجام شود فعالیت‌ها را ساماندهی کند و آن هم امنیت برای فعالیت سالم و صالح فراهم نماید

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مرتضی بانک، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، امروز عصر در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید منطقه ازاد ارس، اظهار کرد: سرمایه اصلی مناطق آزاد سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی هستند و آنچه که باید در مناطق آزاد انجام شود فعالیت‌ها را ساماندهی کند و آن هم امنیت برای فعالیت سالم و صالح فراهم نماید.

مهم ترین سرمایه مناطق آزاد فعالان اقتصادی آن است

وی، گفت: از زحمات و فعالیت‌های بی شائبه مهندس عرب باغی تشکر می کنم ایشان را می‌توان مدیری توانمند، کوشا و فعال نامید

بانک، ادامه داد: آقای نریمان آمده‌اند که بمانند و امیدواریم تلاش گسترده‌ای را با جهت گیری‌های جدید و کامل تر در این منطقه انجام دهند. از همه مردم و مسئولان در ارس می خواهم به آقای نریمان کمک کنند.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اظهار کرد: سرمایه اصلی مناطق آزاد سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی هستند و آنچه که باید در مناطق آزاد انجام شود فعالیت ها را ساماندهی کند و آن هم امنیت برای فعالیت سالم و صالح فراهم نماید.

وی، افزود: وجود امنیت؛ شکوفایی، آینده سازی، اشتغال و توسعه اقتصادی را به همراه می آورد  و برای فعالیت اقتصادی باید همت گماشت و همه ابزارهای رسیدن به آن را برای سرمایه گذار فراهم کرد

بانک، با اشاره به اینکه کشور به روابط بین المللی در سایه استقلال و امنیت نیاز دارد، گفت: ما به هر قانونی در کشور احترام می گذاریم و وظیفه همه است که به قانون احترام بگذاریم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، خاطرنشان کرد: تصمیم اخیر مجلس درباره مناطق آزاد و وزارت اقتصاد به هیچ عنوان خطرساز و دردسر آفرین نیست تمام تلاش خود را برای اجرای کامل قوانین و مقررات مناطق آزاد به کار خواهیم برد.

وی بر لزوم پیاده سازی فعالیت‌های جدید در کشور که هنوز اجرایی نشده را باید در مناطق آزاد تجاری تاکید کرد و گفت: اگر این موضوع پیاده سازی شود می توان آن را به همه مناطق آزاد و بعد در کل کشور تعمیم داد، این پنجره می تواند زیربنای همه فعالیت ها باشد.

مشاور رئیس جمهور در ادامه از مدیرعامل جدید ارس خواست تا پنجره واحد خدماتی واحد و دفتر یکپارچه فعالیتها در این منطقه راه اندازی کند و افزود: همه فعالیت های مربوط به فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری از طریق این پنجره در کمترین زمان ممکن انجام شود.

در پایان این مراسم از زحمات چهار ساله محسن خادم عرب باغی تقدیر و محسن نریمان به عنوان مدیر عامل جدید منطقه ازاد ارس منصوب شد. 

captcha