یزد؛ میزبان کنگره ملی «شهید ذوالفقاری»/862 شهید دانش‌آموز در یزد
کد خبر: 3691450
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱

یزد؛ میزبان کنگره ملی «شهید ذوالفقاری»/862 شهید دانش‌آموز در یزد

گروه اجتماعی- فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از برگزاری کنگره ملی «شهید محمدحسین ذوالفقاری» در روز چهارشنبه 25 بهمن ماه در پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد، سردار فتح الله جمیری، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کنگره ملی شهید محمدحسین ذوالفقاری به عنوان کوچکترین شهید دفاع مقدس که 12 سال سن داشت و معرفی به عنوان شهید شاخص در کشور به میزبانی استان یزد برگزار می شود.

وی ادامه داد: این کنگره با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و جانشین فرمانده سپاه پاسداران از ساعت 9صبح روز چهارشنبه 25 بهمن ماه در سالن دانشگاه پردیس بین الملل برگزار خواهد شد.

جمیری افزود: شهید ذوالفقاری شهیدی است که در محرم به دنیا آمد و در محرم نیز به شهادت رسید و در دوران دفاع مقدس به عنوان سقا فعالیت داشت که کتابی نیز به نام سین مثل سقا در کنگره رونمایی خواهد شد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: از 24 استان کشور، 13 نرم افزار موبایلی، سه هزار عکس، 100 دلنوشته، بیش از 100 ویدئو کلیپ با موضوع شهید ذوالفقاری به دبیرخانه ارسال شده است.

وی با اشاره به 36 هزار شهید دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس گفت: 862 شهید مربوط به استان یزد هستند.

سردار جمیری انتقال فرهنگ شهید و شهادت به دانش آموزان را از اهداف این کنگره برشمرد و افزود: نسل جدید باید با فرهنگ شهید و شهادت آشنا شوند تا بتوانند از ارزش های اسلامی و انقلابی خود دفاع کنند.

علی سرداری، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: انتقال فرهنگ شهادت به نسل امروز و آینده مهمترین هدف برگزاری این کنگره است که ما معتقد هستیم باید برای موفقیت ارتباط بین این دو نسل را داشته باشیم.

وی ادامه داد: هرچند همه شهدای ما شاخص و الگو هستند اما امسال کوچک‌ترین شهید ازنظر سن و سال در استان یزد، انتخاب‌ و در این کنگره شهید بزرگوار از خانواده وی نیز دعوت شده است .

سرداری افزود:برگزاری صبحگاه های شهدا در روزهای دوشنبه در مدارس استان و برگزاری یادواره های شهدا و محافل خاطره گویی به عنوان برنامه های ما در راستای پاسداشت یاد شهدا است.

سرهنگ محمدحسن اسلامی، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان یزد نیز در این نشست گفت: در این کنگره چهار کمیته اجرایی، پشتیبانی، تولید محتوا و کمیته تشریفات تشکیل شده است.

وی از برگزاری بیش از 30 پیش کنگره در استان یزد خبر داد و گفت: زندگینامه شهید ذوالفقاری در 10 استان کشور در کتاب آمادگی دفاعی به صورت پایلوت تدریس می شود.

انتهای پیام

captcha