مسابقات قرآن در حوزه علمیه کرمان برگزار می شود
کد خبر: 3691493
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

مسابقات قرآن در حوزه علمیه کرمان برگزار می شود

کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان از برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب استان خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ حوزه نوشت: حجت الاسلام فرهاد معافی کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان از برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب استان کرمان خبر داد و گفت: با توجه به لزوم توسعه فرهنگ قرآنی و شناسایی استعدادهای برتر، معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان اقدام به برگزاری مسابقات قرآنی طلاب استان کرده است.

کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان در رابطه با رشته‎های این دوره از مسابقات، افزود: این مسابقات در سه رشته قرائت، حفظ و اذان برگزار می‎گردد که رشته حفظ در دو بخش حفظ پنج جزء و ده جزء می‎باشد.

وی ادامه داد: طلاب پس از ثبت نام از طریق معاونت های تهذیب مدارس علمیه، در رشته‎های قرائت و اذان، فایل‎های صوتی قرائت قرآن و اذان از اساتید برجسته را از معاونین تهذیب دریافت می‎کنند که از هریک از اساتید که خود انتخاب کنند، به صورت تقلیدی به قرائت بخشی از قرآن کریم و اذان پرداخته و فایل صوتی آن را به معاونت تهذیب استان ارسال می‎ کنند.

وی همچنین افزود: بعد از ارسال فایل‎های صوتی توسط طلاب، تیم ارزیابی که متشکل از اساتید استان است، فایل‎ها را مورد ارزیابی قرار داده و ده نفر از بهترین‎ها را برگزیده و برای مرحله دوم معرفی می‎کند.

حجت الاسلام معافی در رابطه با روند برگزاری مرحله دوم رشته‎های قرائت و حفظ، گفت: ده نفر برگزیده به صورت حضوری درمرکز استان به رقابت خواهند پرداخت و از میان آنان چهار نفر به مرحله پایانی راه پیدا می‎کنند که در آخرین مرحله سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب می‎شوند.

وی در رابطه با مراحل برگزاری رشته حفظ، تصریح کرد: در رشته حفظ در مرحله اول تمامی شرکت کنندگان در مرکز استان به صورت حضوری به رقابت خواهند پرداخت که از میان آن‎ها سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب می‎گردند و در اختتامیه مسابقات از آن‎ها تقدیر به عمل می‎آید.

انتهای پیام

captcha