دوره‌های آموزش زبان در مساجد تاتارستان
کد خبر: 3691640
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
طی 3 ماه برگزار می‌شود؛

دوره‌های آموزش زبان در مساجد تاتارستان

گروه بین‌الملل - دوره­‌های آموزشی زبان تاتاری با دو موضوع «آموزش زبان تاتاری» و «دوره بررسی تاریخچه تاتارها و اصول اسلامی» در مساجد تاتارستان برگزار می‌شود.

دوره‌های آموزش زبان در مساجد تاتارستانبه گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در روسیه؛ به ابتکار کامل حضرت سمیعولین، مفتی تاتارستان از این پس در مساجد قازان و تاتارستان دوره‌­های آموزشی زبان تاتاری تحت عنوان «ما- تاتارها» برگزار می‌­شود.

این دوره‌­های آموزشی به صورت رایگان و در قالب دوره­‌های سه ماهه برگزار خواهد شد.

اولین دوره این کلاس­‌ها در مساجد مختلفی از جمله « کابان آرتی»، « قائله»، « تینیچلیک»، «انیلیر» و «یاردم» برگزار می‌­شود.

این دوره­‌های آموزشی با محوریت دو زیرشاخه آموزشی «آموزش زبان تاتاری» و «دوره بررسی تاریخچه تاتارها و اصول اسلامی» برگزار خواهد شد و منبع آموزشی مورد استفاده در این دوره­‌های زبانی کتابی با عنوان «زبان تاتاری برای مبتدیان» است.

اداره دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان و مرکز انتشارات «حضور»، مدرسان و کارشناسان گروه زبان تاتاری و متخصصان فرهنگ شناسی انستیتو اسلامی روسیه در برگزاری این دوره‌ها همکاری دارند.

کادر تخصصی به کار گرفته شده در راستای تحقق برگزاری موفق این دوره‌­های آموزشی شامل 25 کارشناس واجد شرایط، 15 متخصص زبان تاتار و 10 مدرس اصول اسلامی است.

انتهای پیام 

captcha