برگزاری افتتاحیه همایش «مذاهب اسلامی» در زاهدان
کد خبر: 3691653
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

برگزاری افتتاحیه همایش «مذاهب اسلامی» در زاهدان

گروه اجتماعی - آیین افتتاحیه بیست و نهمین همایش علمی – تحقیقی «مذاهب اسلامی» امروز، 25 بهمن‌ماه در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیین افتتاحیه بیست و نهمین همایش علمی – تحقیقی «مذاهب اسلامی» امروز، 25 بهمن‌ماه در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان برگزار شد.
آیت‌الله سید موسی موسوی، قائم مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم بیان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان با خیال آسوده به جنایات خود مشغول بودند، اما بیداری اسلامی که بعد از انقلاب به‌وجود آمد، خواب را از چشم دشمنان گرفت.
قائم مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: بیداری اسلامی وحشتی بزرگ در دل دشمنان انداخت، به همین دلیل دست به انواع توطئه‌ها می‌زنند تا از پیشرفت انقلاب و گسترش بیداری اسلامی جلوگیری کنند.
وی با اشاره به اهمیت مفهوم جهاد در اسلام، بیان کرد: دین اسلام از مسلمانان می‌خواهد که سعادت کل بشریت را سعادت خود بدانند، بنابراین علاوه بر جهاد نفس، هر جایی که ببینند عده‌ای حق را پایمال و باطل را گسترش می‌دهند، مقابل آن می‌ایستند.
به گزارش ایکنا، بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی «مذاهب اسلامی» از امروز، ۲۵ بهمن‌ماه به‌مدت سه روز با حضور جمعی از برجسته‌ترین علمای شیعه و سنی کشور در زاهدان برگزار می‌شود.
این همایش در قالب سه کمیسیون کلامی، اجتماعی و بانوان برگزار می‌شود و در آن، علمای شیعه و سنی استان‌های مختلف کشور از جمله خراسان رضوی و جنوبی، آذربایجان شرقی و غربی، کرمان، کردستان، قم، تهران، اصفهان، کرمانشاه، لرستان و سیستان و بلوچستان به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

برگزاری افتتاحیه همایش «مذاهب اسلامی» در زاهدان

برگزاری افتتاحیه همایش «مذاهب اسلامی» در زاهدان

captcha