بیداری اسلامی خواب را از چشم دشمنان گرفت
کد خبر: 3691698
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

بیداری اسلامی خواب را از چشم دشمنان گرفت

گروه معارف - قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان با خیال آسوده به جنایات خود مشغول بودند، اما بیداری اسلامی که بعد از انقلاب به‌وجود آمد، خواب را از چشم دنیای استکبار گرفت.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله سید موسی موسوی، قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی امروز، 25 بهمن در آیین افتتاحیه بیست و نهمین همایش علمی – تحقیقی مذاهب اسلامی که در زاهدان برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی افق جدیدی به‌روی جوامع دنیا گشود و آموزه‌های قرآنی که به‌مرور فراموش شده بود، مجددا احیا شد و به زندگی بشریت بازگشت.
وی ادامه داد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان با خیال آسوده به جنایات خود مشغول بودند، اما بیداری اسلامی که بعد از انقلاب به‌وجود آمد، خواب را از چشم دنیای استکبار گرفت.
قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: گسترش موج بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان و غیر مسلمان سبب ایجاد وحشتی عظیم در ابرقدرت‌ها شد و از این‌روی، هزینه‌های گزافی می‌کنند تا از این موج بیداری اسلامی جلوگیری شود.
وی افزود: یکی از توطئه‌های دنیای استکبار برای جلوگیری از گرایش جوانان سرتاسر دنیا به دین اسلام، ارائه تصویری نادرست و خشن از این دین الهی است، به‌طوری که اسلام را دین خشونت و خونریزی معرفی کردند.
آیت‌الله موسوی اظهار کرد: پدیده تکفیر و ایجاد گروه‌های تکفیری همچون داعش، بخشی از این توطئه دشمنان است که به دنبال آن، هزاران مسلمان بی‌گناه کشته شدند و تصویری خشن از اسلام در اذهان عمومی جهان ایجاد شد.
وی با اشاره به این‌که دشمنان به‌دنبال اسلام‌هراسی در دنیا هستند، بیان کرد: گروه‌های تکفیری در واقع با حمایت دنیای استکبار، سعی کردند تا جوانانی که به اسلام گرایش پیدا کرده بودند، به انحراف بکشند که در این خصوص، لازم است تا علما و فرهیختگان شیعه و سنی، ورودی جدی داشته باشند.
قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اهمیت مفهوم جهاد در اسلام، عنوان کرد: دین اسلام از مسلمانان می‌خواهد که سعادت کل بشریت را سعادت خود بدانند، بنابراین علاوه بر جهاد نفس، هر جایی که ببینند عده‌ای حق را پایمال و باطل را گسترش می‌دهند، مقابل آن می‌ایستند.
موسوی افزود: این رسالت جامعه اسلامی است که سردمداران کفر و شرک را از بین ببرند اما هیچ گاه اجازه ندارند در این مسیر، تفسیر به رأی کنند، زیرا این مسأله می‌تواند زمینه‌ساز تکفیر شود.

بیداری اسلامی خواب را از چشم دشمنان گرفت

captcha