ایتالیا نیروهای خود را در عراق به 750نفر کاهش می دهد
کد خبر: 3691715
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

ایتالیا نیروهای خود را در عراق به 750نفر کاهش می دهد

دولت ایتالیا تصمیم اخیر خود مبنی بر کاهش نیروهای این کشور در عراق به 750نفر و حدود نصف نیروهای فعلی این کشور را بطور رسمی به متحدان خود در ائتلاف ضد داعش اعلام کرد.

ایتالیا نیروهای خود را در عراق به 750نفر کاهش می دهد/ عمومیبه گزارش ایکنا به نقل از ایرنا از «له فورمیکه»، دولت ایتالیا که روز 15ژانویه (25دی)گذشته تصمیم خود مبنی بر کاهش نیروها در عراق را در پارلمان اعلام کرده بود، اکنون بطوررسمی به متحدان خوددرائتلاف ضدداعش اعلام کرد که شمار نیروهای خود را که امروز به 1500 نفر می رسد، به نصف کاهش می دهد.


'روبرتا پینوتی' وزیر دفاع ایتالیا در نشستی که عصر روز گذشته در رم با حضور وزرای دفاع 15 کشور( ایتالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، هلند، نیوزلند، نروژ، انگلیس، اسپانیا، امریکا، عراق و ترکیه) به ریاست مشترک ایتالیا و آمریکا برگزار شد، اعلام کرد که از نیروهای حاضر در عراق 700 نظامی کسر خواهند شد.


شکست نظامی داعش در سوریه وعراق دولت های غربی را وادار به بازنگری در باره برنامه های خود در عراق کرده است.


وزیر دفاع ایتالیا که در حاشیه نشست وزرای دفاع با 'جیمز متیس' همتای امریکایی خود نیز دیدار کرد، اظهار داشت : لحظه آن رسیده تا یک تامل استراتژیکی و سیاسی در باره آینده مبارزه با تروریسم افراط گرا را آغاز کنیم، اکنون مرحله جدیدی آغاز شده که نیاز به تلاشی متفاوت دارد . بازسازی و ثبات آن مناطق وظیفه بسیار پیچیده ای است.


تغییر وضعیت در منطقه، پایه تصمیم ایتالیا مبنی بر کاهش نیروهای این کشور به نصف است. ایتالیا می خواهد روی منطقه باصطلاح مدیترانه گسترده متمرکز شود و برای مثال قصد بکار گیری سالانه 470 نطامی درنیجر را دارد که از طریق کاهش نیروها در عراق و افغانستان امکان پذیر خواهد شد.


روز گذشته همچنین در کویت نشست وزرای خارجه 74 کشور ائتلاف ضد داعش برگزار شد و 'انجلینو الفانو' وزیر خارجه ایتالیا بر لزوم تبادل اطاعات بیشتر در مورد کاهش انواع تامین مالی تروریسم و همکاری برای جلوگیری از استفاده از اینترنت با اهداف تبلیغات تاکید کرد/.
انتهای پیام

captcha