قیام ۲۹ بهمن تبریز به مردم ایران قدرت داد
کد خبر: 3691772
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

قیام ۲۹ بهمن تبریز به مردم ایران قدرت داد

گروه اجتماعی- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که قیام ۲۹ بهمن تبریز، ستون فقرات رژیم طاغوت را درهم‌ شکست، گفت: اگر حرکت توفنده‌ی تبریز در ۲۹ بهمن سال ۵۶ نبود، سقوط رژیم شاهنشاهی به این راحتی ممکن نمی‌شد، چرا که مردم تبریز در قیام ۲۹ بهمن به مردم ایران قدرت داد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه، امروز در نشست با اصحاب رسانه با تاکید بر این‌که قیام ۲۹ بهمن تبریز، ستون فقرات رژیم طاغوت را درهم‌ شکست، گفت: اگر حرکت توفنده‌ی تبریز در ۲۹ بهمن سال ۵۶ نبود، سقوط رژیم شاهنشاهی به این راحتی ممکن نمی‌شد، چرا که مردم تبریز در قیام ۲۹ بهمن به مردم ایران قدرت داده و در پی آن، قیام‌های مختلفی شکل گرفته و درنهایت ۲۲ بهمن سال ۵۷ به وقوع پیوست.

قیام ۲۹ بهمن تبریز به مردم ایران قدرت داد

وی با بیان این‌که خطه‌ آذربایجان در طول تاریخ در صحنه‌های مختلف پیشقدم بوده است، تاکید کرد: مفتخریم که تبریز به عنوان «اولین پایتخت جهان تشیع» مطرح بوده و این انتخاب به علت پایتخت شدن تبریز در سال ۹۰۷ قمری بوده است. 

آیت‌الله پورمحمدی، با اشاره به قدمت و پیشینه‌ خطه آذربایجان و همچنین علمای وارسته‌ این خطه در جریاناتی چون تحریم تنباکو، مشروطیت، ایستادگی در برابر رضا خان، قیام مسجد گوهرشاد، جریان ملی شدن صنعت نفت و همچنین نقش بسزای تبریز در حمایت از نهضت حضرت امام(ره) از بحث انجمن‌های ایالتی و ولایتی گرفته تا قیام ۲۹ بهمن ماه در سال ۵۶، گفت: مردم این خطه همواره جریان‌ساز بوده و به ولایتمداری و غیرتمندی مشهور هستند. 

امام جمعه مراغه، به دلاوری‌های آذربایجان و مردمان این خطه در طول سال‌ها اشاره کرد و افزود: همه شاهد بودیم که مردمان این خطه بعد ۳۸ سال در ۲۲ بهمن سال ۹۶ چقدر باشکوه، توفنده و تماشایی وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشتند، هرچند که گلایه‌های اقتصادی هم داشتند. 

وی در مورد علمای این خطه نیز یادآور شد: آذربایجان شخصیت‌های برجسته‌ای دارد، شخصیت‌هایی چون علامه طباطبایی، علامه امینی، علامه جعفری و... و اکنون نیز عالمانی چون آیت‌الله سبحانی (دارنده‌ی 300 جلد اثر) از این خطه به پا خاسته‌اند. 

آیت‌الله پورمحمدی، با تاکید بر این‌که خطه‌ آذربایجان صدها مفاخر دارد، بیان کرد: مردم آذربایجان ولایتمدار و عاشق امام(ره) و رهبری بوده و در عمل نیز نشان داده‌اند که فدایی نظام و انقلاب هستند. 

وی با اشاره به جریان انتخاب رهبری بعد از وفات جانسوز امام خمینی(ره) و با تاکید بر این‌که مقام معظم رهبری امام‌گونه جمهوری اسلامی ایران را رهبری کردند، تشریح کرد: مجلس خبرگان رهبری در طول سال دو اجلاسیه عمومی دارد، اما کمیسیون‌های مجلس خبرگان (کمیسیون سیاسی، کمیسیون پاسداری از ولایت فقیه، کمیسیون اداری و مالی، آیین‌نامه، تحقیق، اصل ۱۰۷ و ۱۰۹) همواره به‌طور منظم طی سال جلسه و برنامه دارند. 

مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، بالاترین رفراندوم را به نمایش گذاشت

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، گفت: مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، بالاترین و تماشایی‌ترین رفراندوم را به نمایش گذاشته و با دادن «آری» دوباره‌ای به نظام جمهوری اسلامی ایران، به دفاع از امنیت، استقلال و انقلاب اسلامی خویش پرداختند.

 وی تاکید کرد: ممکن است که مردم نسبت به سوء مدیریت‌ها و به عملکرد قوه‌ مجریه یا قضائیه و حتی قوه‌ مققنه انتقاداتی داشته باشند، اما اصل نظام را با هیچ چیزی معامله نمی‌کنند. 

آیت‌الله پورمحمدی ضمن قدردانی از زحمات ۲۲ ساله‌ آیت‌الله مجتهدشبستری در استان، افزود: از آنجایی که حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اعتدال حرکت کرده و همچنین متواضع و نسبتا جوان است، تحرک خوبی در جریان بوده و صفا و صمیمت خاصی حاکم شده است؛ این صمیمیت مسئولان را هم پای کار می‌کشاند تا بیشتر به مسائل و مشکلات اهتمام بورزند.

captcha