نگارگری با داستان‌های قرآنی عجین است
کد خبر: 3691838
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱

نگارگری با داستان‌های قرآنی عجین است

گروه فعالیت های قرآنی - نگارگر قرآنی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کار نگارگری با داستان‌های قرآنی عجین شده است عنوان کرد: تاکنون 8 تابلو در زمینه قرآن و عترت نگارگری کرده‌ام.

مریم شاکری چالشتری، نگارگر قرآنی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه هنر نگارگری را از سال 83 آغاز کرده است گفت: در ابتدا بیشتر به کار طراحی پرداخته و پس از پیشرفت در این زمینه ایده پردازی‌ها شروع شده است.
وی با بیان اینکه ایده پردازی‌ها پس از مطالعه داستان‌های شاهنامه، داستان‌های قرآنی و داستان‌های بزم و رزم شروع می‌شوند اظهار کرد: کار قرآنی ارائه شده در نمایشگاه قرآن عترت داستان زندگی حضرت یوسف (ع) است.
شاکری با تأکید بر اینکه داستان زندگی حضرت یوسف از کامل‌ترین داستان‌هایی است که در قرآن آمده است افزود: همه داستان حضرت یوسف در این تابلو ارائه داده شده که این یک نوآوری در هنر نگارگری است.
نگارگر قرآنی استان اندازه تابلو حضرت یوسف (ع) را 60 سانتیمتر در 100 سانتی متر دانست و تصریح کرد: قسمت‌های مهم زندگی حضرت یوسف (ع) در این تابلو به تصویر کشیده شده است.
وی خاطرنشان کرد: ماجرای به چاه انداختن حضرت یوسف(ع) توسط برادران، مجلسی که زلیخا ترتیب داد وزنان مصری را به آن دعوت کرد، حضور برادران نزد حضرت یوسف(ع) هنگامی که عزیز مصرشده است، دیدار حضرت یعقوب(ع) و حضرت یوسف(ع) با یکدیگر پس از سال‌ها و ازواج با زلیخا قسمت‌های به تصویر کشیده در تابلو است.
شاکری با بیان اینکه طراحی اولیه این تابلو هفت ماه طول کشیده است ابراز کرد: در ابتدا هر داستان جداگانه طراحی شد و پس از طراحی چیدمان اصلی، منظره سازی، رنگ‌سازی و تست رنگ طرح‌ها کنار یکدیگر قرار گرفتند.
نگارگر قرآنی با تأکید بر اینکه نقاشی تابلو حضرت یوسف(ع)دو سال و نیم طول کشیده است گفت: ایده پردازی، طراحی و اجرای این تابلو بر عهده خودش بوده است.
وی با بیان اینکه کار نگارگری با داستان‌های قرآنی عجین شده است عنوان کرد: تاکنون 8 تابلو در زمینه قرآن و عترت کشیده است.
شاکری تابلوی معراج حضرت محمد(ص)، داستان زندگی امام رضا(ع)، و ساخت جلد قرآن را از شاخص‌ترین کارها در زمینه قرآن و عترت دانست.

captcha