احداث مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم ایجرود با حضور خیّرین محقق می‌شود
کد خبر: 3691857
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
رحیمی:

احداث مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم ایجرود با حضور خیّرین محقق می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر موسسه دارالقرآن زنجان گفت: با وقف زمین در ایجرود و با توجه به نیازسنجی صورت گرفته، تصمیم بر احداث مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن است که تحقق این امر نیز با حضور خیّرین قرآنی محقق خواهد شد.

ولی‌الله رحیمی، مدیر موسسه دارالقرآن زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: برای در امان ماندن جامعه از گزند آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی یکی از بهترین راه‌کارها تمسک به آموزه‌های قرآنی است و برای اثربخش بودن این امر باید آیات نورانی وحی در بین افراد به صورت کاربردی اجرا شود.
رحیمی با اشاره به اینکه اجرایی شدن فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه نیاز به زیرساخت‌های لازم دارد، تصریح کرد: قرآن کریم متعلق به همه افراد است و هر فرد باید در حد وسع خود برای تحقق فرهنگ و تربیت اسلامی قرآنی در زندگی روزمره فردی و اجتماعی، اهتمام داشته باشد.
مدیر موسسه دارالقرآن زنجان تاکید کرد: در طول تاریخ اسلام هر فرد در حد وسع خود برای کمک به پیشبرد اهداف و فعالیت‌های قرآنی حضور داشته و می‌دانیم اولین فردی که رسول گرامی اسلام را در تحقق ماموریت قرآنی یاری کرد، خدیجه کبری بود و تا به امروز نیز خیّرین نیک‌اندیش بسیاری در زمینه پیشبرد اهداف و برنامه‌های قرآنی در حد وسع و توان خود حضور داشتند.
رحیمی با بیان اینکه موسسه دارالقرآن زنجان نیز با حضور مردم و خیّرین در راستای اجرای برنامه‌های قرآنی آغاز شد که شاید امروز تعدادی از این افراد در قید حیات نیستند، گفت: ادامه حرکت پرشور دارالقرآن زنجان همچنان با حضور پررنگ مردم و خیّرین محقق خواهد شد.
وی با اشاره به ثبت دو وقف به موسسه دارالقرآن زنجان، افزود: یکی از این موقوفات دو هزار متر مربع زمین در اطراف شهر زنجان است که با مطالعه کارشناسی باید تبدیل به احسن شده و در راستای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و در راستای نیت واقف نیک‌اندیش مورد استفاده قرار گیرد.
رحیمی تصریح کرد: وقف دیگر 1200 متر مربع زمین در ایجرود است که با توجه به مطالعات صورت گرفته بنای احداث مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در این محل مورد نظر است که اجرای این امر نیز با حضور خیّران محقق خواهد شد.
captcha