سردار سلیمانی: عماد مغنیه، قائد و فرمانده بود
کد خبر: 3691968
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲

سردار سلیمانی: عماد مغنیه، قائد و فرمانده بود

گروه جهاد و حماسه ــ سردار سلیمانی در مراسم دهمین سالگرد شهادت عماد مغنیه گفت: عماد مغنیه مسئول نبود، قائد و فرمانده بود.

سردار سلیمانی: عماد مغنیه، قائد و فرمانده بود

به گزارش ایکنا؛ نقل از صدا و سیما، سردار قاسم سلیمانی در مراسم دهمین سالگرد شهادت عماد مغنیه افزود: عماد مغنیه با توکل به خدا و اراده محکم توانست سد دشمن را متوقف کند که تکمیل آن با حزب الله سربلند و رهبری عالی مقام او اتفاق افتاد.
وی گفت: عماد مسئول نبود قائد بود، بعضی ها قائد، رهبر و فرمانده هستند و از پشت می رانند و حرکت می دهند، اما او در جلو حرکت می کند و از نزدیک ترین مکان به دشمن فرمان صادر می کند.
سردار سلیمانی اضافه کرد: در یکی از کلیپ ها منتشر شد و همه دیدند که شهید مغنیه عملیات ها را بدون استثنا مدیریت می کرد و محور اساسی علمیات بود، امکان نداشت بدون حضور خود او در صحنه، عملیاتی صورت بگیرد، مگر اینکه او در نزدیک ترین نقطه بر علمیات نظارت می کرد.
وی تصریح کرد: برای علم آموزی و تربیت  شیوه عجیبی داشت و با اینکه خودش مربی بود، شاگردان بیشماری را هم تربیت کرد و ما نداریم در شیعه و سنی که جایی جهاد بوده باشد و مجاهدان پای درس عماد نبوده باشند.
سردار سلیمانی افزود: عماد مغنیه مثل یک شاگرد و عالم نیازمند از تجربه دیگران استفاه می کرد، با برادران عراقی می نشست دیدگاه های آنها را جمع بندی می کرد و پس از آن شروع به کادرسازی می کرد.
وی گفت: خیلی از کادرهای بزرگی که حزب الله و در عالم شیعه و سنی در فلسطین، عراق، ایران و جاهای دیگر تربیت می شدند، تربیت شدگان مدرسه عماد بودند .
سردار سلیمانی ادامه داد: حتی در بعد فرهنگی، تربیتی و اعتقادی می نشست سال ها با اهل آن، علما و افراد گوناگون نکات برجسته آنها را درباره تربیت یادداشت می کرد و آن نکات را در تربیت مجاهدین دخالت می داد.
وی تاکید کرد: عماد مغنیه طوری شاگردان خود را تربیت می کرد که قدرت تحمل نابرابری ها و ناملایمات را داشته باشند.

  همچنین، فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: عماد مغنیه از امیدها و نا امیدی ها، فرصت می ساخت.
سردار سلیمانی درمراسم دهمین سالگرد شهادت حاج عماد مغنیه فرمانده ارشد جنبش حزب الله لبنان با عنوان "راز رضوان" افزود: عماد، مرد مفاجئه بود در تمام درگیری او با رژیم صهیونیستی به رغم تدابیری که دشمن می اندیشید و تلاش می کرد برای کشف آن پیوسته دچار مفاجئه می شد.
وی ادامه داد: کسی که توانست نخستین بار هواپیماهای تک سرنشین دشمن را  کشف کند و بفهمد دشمن می خواهد در جنوب لبنان چه کند عماد بود ،عملیات انصاریه بزرگترین شکست دشمن باتوجه به فکر و توجه ویژه او بود.
سردار سلیمانی گفت: در جنگ 33 روزه عماد مفاجئه جدیدی را برای دشمن ایجاد کرد و عجیب این بود تا خدا این کار در لحظه ای انجام داد که جمله ای از دهان دبیر کل حزب الله لبنان خارج شد.
وی گفت: الان می بینید و همان موقع موشک شلیک شد و ناوچه اسرائیل را نابود کرد.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی های افراد استراتژیک و دارای فهم عالی، این است که پیوسته از فرصت ها استفاده می کنند.عماد از امیدها و نا امیدها فرصت تولید می کرد معمولاً فرصت  بیشتر در جایی است که امید وجود دارد اما عماد در زمانی هم که دشمن دارای بالاترین شرایط بود و در مقابل نا امیدی محض وجود داشت تولید فرصت می کرد.
سردار سلیمانی گفت: وقتی در جنوب لبنان، رژیم صهیونیستی به بیروت رسید آنجا را ویران کرد اما عماد با یک طومار که انفجار عظیم پایگاه افسران رژیم صهیونیست بود بیروت را نجات داد، رژیم صهیونیستی آمده بود حاکم ایجاد کند اما او حاکم و حکومت حاکم را با این اقدام نقش  بر آب کرد.
وی افزود: وقتی حادثه کودتا درجنوب لبنان اتفاق افتاد نیروهایی که بخشی از ارتش لبنان بودند و به رژیم صهیونیستی پیوستند، لبنان را با یک نیروی لبنانی در کنترل خود در آورند و این خیلی مسئله خطرناکی بود.
یک نیروی بومی به قدرت رژیم صهیونیستی اضافه شده بود اما عماد همین نگرانی را تبدیل به فرصت کرد.
­فرماند سپاه قدس همچنین گفت: عماد مغنیه پیوسته معتقد بود ما برای اینکه بتوانیم دشمن اسلام را در همه عالم اسلامی به زانو در بیاوریم شرط آن این است که ما همه قابلیت های جهادی را احیا کنیم.
سردار سلیمانی در مراسم دهمین سالگرد شهادت عماد مغنیه افزود: آن روز او بدون اعتنا به ملاحظات­ امنیتی آنچنان دشمن را تعقیب کرد که دشمن در فرار عمده امکانات خود را جا گذاشت، در زندان شهر خیام نتوانستند حتی زندانیان را با خودشان ببرند که بخشی از آنها از مجاهدین مهم بودند دشمن فرار مفتضحانه ای کرد.
وی گفت: در جنگ 33 روزه هم گفته شد که عماد همین کار را کرد.
سردار سلیمانی اظهار داشت: آن کسی که ارتباط گروه های فلسطینی را با مرکز حامی مقاومت برقرار کرد عماد مغنیه بود، آورنده اولیه یاسر عرفات به ایران عماد مغنیه بود، او که فتحی شقاقی و دیگر رهبران امروز جهاد اسلامی­ و شهدای دیروز جهاد اسلامی و­ جهاد اسلامی ­را تاسیس کرد عماد مغنیه بود.
وی افزود: او که دست پری در حماس داشت و تلاش بالایی برای قدرتمند کردن حماس جبهه خلق جریان احمد جبرئیل داشت عماد مغنیه بود.
سردار سلیمانی گفت: این اعتقاد را داشت که ما اگر بخواهیم دشمن را به زانو در بیاوریم باید همه مناطق جهادی را به نقاط مقاومت اساسی و شکست ناپذیر در مقابل دشمن تبدیل کنیم.
وی افزود: این فکر با افکار­ دیگری شبیه این فکر در فلسطین و بیرون فلسطین توانست غزه را به یک دژ تسخیرناپذیر تبدیل کند چرا بعضی جاهای دیگر اینطور نیست.
سردار سلیمانی گفت: امروز در این دو نقطه، ?نقطه غزه در جنوب فلسطین و لبنان در شمال فلسطین نکات تولید اضطراب دائم و نگرانی اساس فروپاشی رژیم صهیونیستی است.
وی با اشاره به سخن دبیر کل جهاد اسلامی افزود: ­­در هر موشکی که از فلسطین شلیک می شود شما اثر انگشت عماد مغنیه را در آن می بینید این حرف درست است فقط به این اکتفا نکرد او در فروپاشی حزب بعث فقط در لبنان اکتفا نکرد در فروپاشی بعث در عراق هم به مجاهدین عراقی همت گماشت و کمک و تلاش کرد.
سردار سلیمانی گفت: همین شخصیت اسطوره که دنیا از او با عبارت بسیار بلندی یاد کرده همه بیانات دنیا را اغلبشان را دیدم صدها مقاله را بیان و خطاب درباره عماد نوشته شده هیچ کس نتوانسته است او را ذم کند، همه بدون استثنا، ناخودآگاه دشمنشان را با بیانشان مدح کردند و این حالت را من فقط در امام (ره) دیدم در زمان ارتحال ایشان دشمنانش که نقد می کردند چیزی جز تقدیس و مدح نمی توانستند انجام دهند.
وی افزود: لذا تمام کسانی که عماد را نقد کردند مدح کردند با عبارت های بلندی چون آنها که تعقیب می کردند شخصیتی که همه دستگاه های جاسوسی غرب و بعضاً عرب و رژیم صهیونیستی مشترکاً او را تعقیب می کردند و 25 سال پیوسته همه اقدامات آنها را نقش بر آب کرد و شکست داد.
سردار سلیمانی گفت: عماد را با عبارت های بلندی یاد کردند همه کسانی که به عنوان دستگیری عماد آمدند برای تقرب به عماد آمدند .
وی افزود: یادم هست در ساختمان­ عملیات او نشسته بودم که گفت بیا اینجا پرده را کنار زد گفت در آن طبقه دوربینی با یک تیم مرا مراقبت می کند به رغم اشراف شدیدش با دشمن همراه می آمد تا نقطه ای که دشمن را با کل امکاناتش منهدم می کرد.
سردار سلیمانی گفت: بارها امریکایی ها و اسرائیلی ها آمدند شکست خوردند، کشته شدند، خارج شدند عماد شخصیت عجیبی بود.
 
 
انتهای پیام
captcha