وداع با پیکر 30 شهید دفاع مقدس در حرم رضوی
کد خبر: 3691981
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۴

وداع با پیکر 30 شهید دفاع مقدس در حرم رضوی

گروه فرهنگی- همزمان با ایام فاطمیه، مراسم وداع با پیکر ۳۰ شهید گمنام دفاع مقدس، شب گذشته ۲۶ بهمن‌ماه، در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مراسم وداع با پیکر 30 شهید گمنام دفاع مقدس، شب گذشته، ۲۶ بهمن، با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندان در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
در این برنامه که همزمان با ایام فاطمیه، برگزار شد، حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی، کارشناس مذهبی، به ایراد سخنرانی با محوریت شهدا پرداخت. وی شهید را قلب تاریخ عنوان کرد و در ادامه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی به اقامه نماز میت بر پیکر مطهر این شهدای دوران دفاع مقدس، پرداخت.
در میان خیل عظیم جمعیت که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی گرد آمده بودند، زن و مرد، کودک و پیر و جوان یک صدا ندای «السلام ای شهیدان گمنام/ یا حسین یا اباعبدالله....» سر می‌دادند.

برگزاری مراسم وداع با پیکر 30 شهید دفاع مقدس در مشهد/ یاس‌های بی‌قرار در حریم حرم، آرام می‌گیرند
سلام ای لاله‌های پرپر /جان‌نثاران راه حیدر
عده‌ای مشتاقانه خود را به تابوت‌های مزین به پرچم ایران اسلامی می‌رساندند و پارچه‌ای را متبرک می‌کردند؛ برخی از دور، با ناله و گاهی حسرت، به تابوت این مسافران آسمانی که «عند ربهم یرزقونند»، چشم دوخته بودند و قطرات اشک، بر گونه‌هایشان جاری بود و همراه با مداح زمزمه می‌کردند: «سلام ای لاله‌های پرپر /جان‌نثاران راه حیدر...»
در ادامه این برنامه، دعای کمیل توسط مداح اهل بیت(ع) قرائت شد و پس از خواندن روضه شهادت حضرت فاطمه(س) و سینه‌زنی دسته جمعی، پیکر مطهر این شهیدان، با میزبانی پرشور مردم، به صحن آزادی منتقل شد.

برگزاری مراسم وداع با پیکر 30 شهید دفاع مقدس در مشهد/ یاس‌های بی‌قرار در حریم حرم، آرام می‌گیرند
دعوت شده بودیم
فیروزه اسلامی که از قم آمده و در این مراسم حاضر است، با بیان اینکه از برگزاری برنامه تشییع شهیدان بی‌اطلاع بودم، مطرح  کرد: امشب ما را طلبیدند که توفیق حضور در این برنامه را پیدا کردیم، چون یکباره هوایی شدیم و به زیارت آمدیم.
وی با بیان اینکه سه تن از عموهایش به شهادت رسیده‌اند، ابراز کرد: این برنامه برای ما، حال و هوای غریبی نیست و خیلی خوشحالم که توفیق حضور در این برنامه نصیبم شد و خدا را شاکرم.
عاطفه هادی که از اصفهان به مشهد آمده، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این برنامه، بیان کرد: من برای مراسم دعا آمده بودم و فکر نمی‌کردم در چنین فضایی قرار بگیرم.
سه خواهر حسینی که از شیراز آمده‌اند، با بیان اینکه امشب با دعوت امام رضا(ع) و شهدا در این برنامه حضور پیدا کرده‌ایم، عنوان کرد: خوشحالیم که در این محفل شهدایی، در جوار امام رئوف(ع) حضور یافتیم، شهدا برای ناموس و میهن اسلامی‌شان رفتند و نباید با رعایت نکردن حجاب، خون پاک شهیدان را پایمال کنیم.

برگزاری مراسم وداع با پیکر 30 شهید دفاع مقدس در مشهد/ یاس‌های بی‌قرار در حریم حرم، آرام می‌گیرند
«سلام ای یاوران اسلام/ سلام ای شهیدان گمنام»
شوری در محفل برپاست و جمعیت زمزمه می‌کنند: «سلام ای یاوران اسلام/ سلام ای شهیدان گمنام»؛ عده‌ای می‌خواهند خود را به تابوت این یاس‌های بی‌قرار، شهدای فاطمی برسانند و گلی را به تبرک بگیرند.
لحظاتی به همین منوال می‌گذرد و پیکر پاک شهیدان با ذکر یا زهرا(س) و یا حسین(ع)، بدرقه می‌شود تا در نقاط مختلف استان خراسان رضوی به خاک سپرده شوند.

انتهای پیام

captcha