گذری در جلسه ختم قرآن حسینیه شانجانی‌ها + عکس
کد خبر: 3691994
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳

گذری در جلسه ختم قرآن حسینیه شانجانی‌ها + عکس

گروه جلسات و محافل ــ همزمان با ایام فاطمیه، جلسه ختم قرآن جمشید شامی، محمد شمس و حسین نوریان، در حسینیه شانجانی‌ها که قبل از انقلاب اسلامی، محل سینما اسکار بوده است، با حضور اساتید و افرادی از سنین مختلف برگزار شد.

جلسه ختم قرآن جمشید شامی، محمد شمس و حسین نوریان+عکس

به گزارش ایکنا، جلسه ختم قرآن جمشید شامی، محمد شمس و حسین نوریان، شب گذشته، 26 بهمن ماه در حسینیه شانجانی‌ها واقع در خیابان دامپزشکی، میدان رشدیه از ساعت 16 ـ ۲۰ برگزار شد.

نخستین نکته‌ای که از این جلسه قرآنی به چشم می‌آید، این است که زندگی برای مخاطبان دائمی این جلسه، بدون قرآن کریم چیزی کم دارد. انگار، تنها قرآن است و قرآن است و باز، قرآن است که عده‌ای جوان، نوجوان، میانسال و سالخورده را دور هم جمع کرده است تا در کنار مریدشان مشق عشق کنند.

به محض ورود به حسینیه، اولین چیزی که جلب توجه می‌کند، تلاوت قرآن کریم با لهجه شیرین آذری است و در آنجا دیگر از عناوین بین‌المللی و دنیایی و سیستم صوت آن‌چنانی و به کار بردن صوت و لحن خاص خبری نیست و قرآن را به روش سنتی و لذت‌بخش تلاوت می‌کنند.

جلسه ختم قرآن جمشید شامی، محمد شمس و حسین نوریان+عکس

آرامش، جایی وجود دارد که یاد خدا هست و انوار الهی را در این جلسه قرآن می‌توان به خوبی حس کرد. این را موج نشاط در چهره تک تک حاضران در حسینیه دیده می‌شود. چهره‌های حاضران در این جلسه قرآن، زمین تا آسمان با چهره‌هایی که در بیرون از اینجا، در مترو، اتوبوس، پیاده‌رو، محل کار و ... دیده می‌شوند فرق دارند، اینجا همه با نشاط‌ و سرزنده هستند با تبسمی بر لب، تمام نشانه‌های ظاهری یک مسلمان را می‌توان در چهره تک تک حاضران در این جلسه دید.

صفا و صمیمیتی که در این جلسه همراه با مزاح‌های جالب که با زبان آذری همراه است، بسیار با صفاست. در این جلسه هر کدام از اعضاء، یک آیه تلاوت می‌کنند و محمد شمس و جمشید شامی از اساتید پیشکسوت و از شاگردان استاد مولایی به بیان نکات تجویدی آنها می‌پردازند. در پایان این جلسه صمیمی، اعضا میهمان سفره احسان قرآن کریم شدند.

جلسه ختم قرآن جمشید شامی، محمد شمس و حسین نوریان+عکس

این جلسه قرآن از سال ۱۳۵۷ توسط مرحوم استاد مهدی ابدی از شاگردان مرحوم استاد مولایی تاسیس و اداره می‌شد و پس از رحلت این استاد دل‌باخته، توسط محمد شمس و جمشید شامی، اساتید پیشکسوت و از شاگردان مرحوم استاد مولایی اداره می‌شود.

یادآور می‌شود این جلسه در روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۸ ـ ۲۰ در حسینیه شانجانی‌ها واقع در خیابان دامپزشکی، میدان رشدیه برگزار می‌شود.

 

 

 

captcha