تجلیل از خادمان و پیشکسوتان و رونمایی از پژوهشی میدانی در حوزه قرآن
کد خبر: 3691995
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
اهم اخبار و رویدادهای قرآنی هفته/

تجلیل از خادمان و پیشکسوتان و رونمایی از پژوهشی میدانی در حوزه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ این هفته با خبرهایی چون آیین تجلیل از فعالان برگزیده ویژه‌برنامه «دوشنبه‌های قرآنی»، آغاز ثبت‌نام چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن، معرفی رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن و معاونان اجرایی و علمی، رونمایی از پژوهشی میدانی از وضعیت قرآنی مردم شهر تهران، برگزاری ظهر دلنشین «محمد خواجوی» و ... همراه بود.

از جشن تولد ۸۴ سالگی «هوشنگ بادپا» تا نکوداشت «محمدخواجوی» در ظهر دلنشین

به گزارش ایکنا؛ هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و متعدد در حوزه فعالیت‌های قرآنی کشور چون، برپایی جشن تولد 84 سالگی «هوشنگ بادپا»، آیین تجلیل از فعالان برگزیده ویژه برنامه «دوشنبه های قرآنی»، آغاز ثبت‌ نام چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن، معرفی رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن و معاونان اجرایی و علمی، ظهر دلنشین «محمد خواجوی» در ایکنا، حضور جامعه قرآنی در راهپیمایی 22 بهمن در کنار دیگر اقشار جامعه، نخستین همایش «تجلیل از خادمان قرآن» ویژه منطقه ۲۰ تهران، رونمایی از «نخستین پژوهش میدانی از وضعیت قرآنی مردم در شهر تهران» به همت سازمان دارالقران الکریم، و ...همراه بود.
برگزاری هشتمین دوره طرح «اسوه» در اواخر اسفندماه
هشتمین دوره طرح اسوه طی ۱۷ تا ۲۵ اسفندماه در دو بخش در تهران و مناطق عملیاتی جنوب برگزار می‌شود که بخش اول طی روهای ۱۷ تا ۲۱ اسفندماه و در مجتمع امام خمینی(ره) تهران برگزار و بخش دوم نیز طی روزهای ۲۱ تا ۲۵ اسفندماه در مناطق عملیاتی جنوب برپا می‌شود.
آیین تجلیل از فعالان برگزیده ویژه برنامه «دوشنبه های قرآنی»
آیین تجلیل از دست اندرکاران برگزیده ویژه‌برنامه «دوشنبه‌های قرآنی» در مناطق شهر تهران با هدف ترویج تلاوت قرآن کریم، گسترش سبک زندگی قرآنی و گسترش فضائل اخلاقی با حضور محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری‌پور، معاون فرهنگی این سازمان، علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن، ملوک سیدآبادی، دبیر اجرایی این طرح و رئیس فرهنگ‌سرای اخلاق، حسن ربیعیان، تولیت آستان امامزادگان پنج‌تن(ع) و دیگر معاونان مناطق و دیگر قاریان و... در امامزادگان پنج تن لویزان (ع) برگزار شد.
طی این ویژه‌برنامه که از تابستان سال ۹۵ توسط سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در مساجد منتخب سطح شهر تهران برگزار شد، روزهای دوشنبه بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء بروشوری که چند روز قبل در قالب مسابقه‌ای از آیات قرآنی تلاوت شده بین مخاطبان توزیع و به قید قرعه تعدادی از برگزیدگان مسابقه، جوایزی توسط مناطق سازمان اهدا می‌شد.
برای اطلاع از اسامی برگزیدگان این طرح اینجا کلیک کنید.
آغاز ثبت‌ نام چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن
ثبت‌نام در رشته‌های ۹ گانه (حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ و معارف موضوعی، حفظ و معارف احادیث و تفسیر قرآن کریم) و رشته‌های آوایی چهل‌ و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور با ارسال دستورالعمل ثبت نام و برگزاری به سراسر کشور از امروز رسما در سایت مسابقات آغاز و تا بیستم فروردین‌ماه ۱۳۹۷ ادامه خواهد یافت. برای اطلاع از جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید.
«هوشنگ بادپا» پیشکسوت قرآنی کشور ۸۴ ساله شد
مراسم جشن تولد ۸۴ سالگی هوشنگ بادپا، پیشکسوت قرآنی کشور با حضور جمعی دوستان، فرزندان و بسیاری از شاگردان این استاد، ۲۰ بهمن‌ماه برگزار شد. 
هوشنگ بادپا از ۲۶ سالگی وارد فعالیت‌های قرآنی شده است و ابتدا در محله امیریه و در مدرسه جعفری کار آموزش به قرآن‌آموزان را آغاز کرده است و جلسه آموزش قرآن «هوشنگ بادپا»، مدرس و پیشکسوت قرآنی، صبح‌های جمعه از ساعت ۷ تا ۱۰ در مسجد امام عصر(عج) واقع در خیابان آزادی، خیابان جیحون، نرسیده به خیابان کمیل برگزار می‌شود. در این جلسه این خادم قرآن به آموزش رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی و تجوید به تمام مقاطع سنی آقایان می‌پردازد، این جلسه حدود ۵۰ سال است که در حال برگزاری است. مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.
نخستین همایش «تجلیل از خادمان قرآن» ویژه منطقه ۲۰ تهران
اولین همایش «تجلیل از خادمان قرآن» ویژه منطقه ۲۰ تهران با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از اساتید جلسات قرآن و به همت دارالقرآن حرم مطهر امام خمینی(ره) ۲۶ بهمن‌ماه در جوار مرقد مطهر امام راحل ‌برپا شد.
اختتامیه جشنواره قرآنی فجر برپا شد
مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی فجر در سالن اجتماعات دانشگاه علمی ـ کاربردی خانه کارگر با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا محجوب، نماینده تهران و مدیرعامل دارالقرآن خانه کارگر و مسئولان قرآنی کشور برگزار شد.
انتصاب رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن
در حکمی از سوی سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالهادی فقهی‌زاده به عنوان رئیس بیست و ششمین نمایشگاه قرآن منصوب شد. متن این حکم را اینجا بخوانید.
نشست بررسی دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی و تجلیل از 40 قاری
طی نشست بررسی دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی از نمایندگان اعزامی ایران به مسابقات بین المللی قرآن و نیز دستگاه‌های قرآنی برتر چون شش دستگاه و ۴۰ قاری و حافظ قرآن کریم که در مسابقات بین‌المللی قرآن طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ حضور یافته‌اند، تجلیل به عمل آمد. برای اطلاع از اسامی تجلیل شوندگان اینجا کلیک کنید.
معرفی معاون اجرایی و علمی نمایشگاه قرآن
اولین جلسه شورای برنامه ریزی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به ریاست عبدالهادی فقهی زاده، رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و با حضور اعضای شورای برنامه ریزی نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد.
طی این جلسه با حکم عبدالهادی فقهی زاده، رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی به سمت «معاون علمی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم» و حجت الاسلام والمسلمین سیدحمیدرضا محمودزاده حسینی به سمت «معاون اجرایی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم» منصوب شدند.
تشکیل اولین جلسه کارگروه «قرآن، نشر و تبلیغات» کمیسیون تبلیغی – ترویجی
اولین جلسه کارگروه «قرآن، نشر و تبلیغات» کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآن به ریاست عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد.
در این جلسه در مورد ترکیب اعضا بحث و تبادل نظر شد در نهایت وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان صدا و سیما و سازمان بسیج برای عضویت در کارگروه پیشنهاد شدند. همچنین در مورد ریاست کارگروه؛ دفتر تبلیغات با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس کارگروه پیشنهاد شد و در خصوص وظایف و اختیارات کارگروه نیز معین شد که دستگاه ها پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه و پس از جمع بندی در جلسه آتی کمیسیون مطرح تصویب شود.
رونمایی از «نخستین پژوهش میدانی از وضعیت قرآنی مردم در شهر تهران»
مراسم رونمایی از «نخستین پژوهش میدانی از وضعیت قرآنی مردم در شهر تهران» با عنوان پایبندی به قرآن کریم؛ یافته‌ها و پیمایش حیات قرآنی در شهر تهران به همت سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.
«نخستین پژوهش میدانی از وضعیت قرآنی مردم در شهر تهران» با عنوان پایبندی به قرآن کریم، کاری است که سال گذشته آغاز شد. این کار با همکاری معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفت. جزئیات بیشتر این آیین رونمای را اینجا بخوانید.
مراسم ظهر دلنشین «محمد خواجوی»
مراسم ظهر دلنشین «محمد خواجوی» از پیشکسوتان قرآنی کشورمان با حضور حافظان، قاریان، اساتید قرآن کریم و همچنین، جمعی از شاگردان و دوستان این خادم قرآنی در محل سالن کنفرانس ایکنا برگزار ‌شد. بنا به اظهار نظر برخی از پیشکسوتان قرآنی حاضر در مراسم، جامعه قرآنی تشنه به تجربیات اساتیدی همچون وی است و این تجربیات باید به نسل جوان امروزی منتقل شود.برای اطلاع از مشروح این مراسم اینجا کلیک کنید.
رقابت مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام
سومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم روشندلان جهان اسلام در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال آینده و همزمان با سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
بر همین اساس آزمون انتخابی نمایندگان کشورمان برای حضور در این رقابت قرآنی روز چهارشنبه دوم اسفندماه از ساعت ۱۴ و با حضور قاریان و حافظان کل قرآن کریم نابینا از سراسر کشور برگزار می‌شود.
در این رقابت انتخابی علی‌اکبر حنیفی در بخش لحن، عباس امام‌جمعه در بخش تجوید، حسن ربیعیان در بخش صوت، سعید رحمانی در بخش وقف و ابتدا و مهدی عباسی در بخش حسن حفظ به عنوان داور انتخاب شده‌اند.
معرفی مسئولان ۳ کمیته برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن
رئیس ستاد برگزاری سی وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با صدور احکام جداگانه‌ای مسئولان سه کمیته از کمیته‌های برگزاری این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن را منصوب کرد.
احکام صادره که از سوی عبدالرضا عابد، رئیس ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن صادر شده است، به ترتیب حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران به‌عنوان مشاور رئیس ستاد و مسئول کمیته طاها (استان تهران)، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی - اجتماعی سازمان اوقاف، به‌ عنوان مسئول کمیته فرهنگی و مهدی طاهری‌مقدم باغملک به‌عنوان مسئول کمیته تشریفات و بین‌الملل ستاد برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم منصوب و مشغول به کار شدند.
انتهای پیام

captcha