اولین اصل در رفتار فاطمه (س) «خدا بیداری» او بود
کد خبر: 3691999
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
منبرهای یک دقیقه‌ای؛

اولین اصل در رفتار فاطمه (س) «خدا بیداری» او بود

گروه جامعه: اولین اصل که در رفتار فاطمه (س) دیده شد «خدا بیداری» او بود، قلبی که فقط خدا را داشت، او به لفظ نمی‎گفت و اگر به زبان می‎آورد که خدایی جز خدای یکتا نیست، تا انتها آن را در عملش می‎آورد.

اولین اصل در رفتار فاطمه (س) «خدا بیداری» او بود

به گزارش ایکنا؛ اولین اصل که در رفتار فاطمه (س) دیده شد «خدا بیداری» او بود. قلبی که فقط خدا را داشت. او به لفظ نمی‎گفت و اگر به زبان می‎آورد که خدایی جز خدای یکتا نیست! تا انتها آن را در عملش می‎آورد.

پیامبر(ص) وارد خانه فاطمه (س) شد و او را مشغول امور خانه دید و بعد از اتمام کارهای او، دختر از برای ادب به حجره‌ای آمد که پدر نشسته بود (راوی کیست؟ محرم آن خانه، جناب سلمان.)

سلمان می‌گوید: وقتی جبرئیل به پیامبر وحی می‌کردند ما حالات پیامبر را متوجه نمی‌شدیم ولی می‌فهمیدیم که حضرت با ملک وحی در ارتباط است! همان حال را در صورت پیامبر دیدیم و یقین کردیم که خبری هست و ناگهان دیدیم دو لب حضرت باز شد و فرمودند: فاطمه! الان جبرئیل نزد من است و سلام حق را به من رسانده و می‌گوید: خدا به حبیبه‌اش فاطمه (س) سلام می‌رساند.

فاطمه زهرا (س) وقتی از عالم نور به زمین آمد و خاکی شد، به گونه‌ای عمل کرد که به همۀ ما بفهماند باید در مسیر خود امتحان بدهیم. اگر قلبم مالامال از معرفت خدا شد باید منتظر سلام خداوند باشیم. به حبیبه‎ام بگو هرچیزی را اراده کند همین حالا جوابش را خواهم داد.

سخنرانی حجت الاسلام شهاب در هیئت ریحانة الحسین (س) - فروردین 94

captcha