موفقیت دختربچه روشندل مصری در حفظ کل قرآن
کد خبر: 3692010
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

موفقیت دختربچه روشندل مصری در حفظ کل قرآن

گروه بین‌الملل ـ إسراء محمد، دختربچه روشندل مصری از استان «اسوان» این کشور است که موفق به حفظ کل قرآن به مدت 5 سال شد.

موفقیت دختربچه روشندل مصری در حفظ کل قرآن
به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری vetogate؛ اسراء محمد، دختربچه 10 ساله روشندل در استان اسوان مصر است که هم‌اکنون دانش‌آموز کلاس چهارم مدرسه نابینایان «النور والأمل» است.
 
وی توانسته با کمک‌های خانواده خود بسیاری از موانع موجود را برطرف و با وجود محروم بودن از نعمت بینایی، کل قرآن را به مدت 5 سال با کمک خاله خود که یکی از مربیان آموزش حفظ قرآن است، حفظ کند.

اسراء در این باره می‌گوید: «تلاوت روزانه قرآن، علاوه بر این که برای تثبیت آیات حفظ شده، ضروری است، یکی از علایق من است».
 
وی از این که توانسته کل قرآن را در سن پایین حفظ کند، احساس رضایت و سعادت می‌کند، زیرا حفظ قرآن بالاترین موفقیتی است که انسان در طول زندگی خود می‌تواند کسب کند.

این دختربچه روشندل مصری در ادامه گفت: «تمام تلاشم را برای رسیدن به آرزویم، یعنی رفتن به مرکز قرائت قرآن دانشگاه الأزهر به کار می‌گیرم، زیرا هدفم این است که در آینده، جزو زنان دانشمند الأزهر باشم یا این که بتوانم در علم قرائات، به درجه دکتری برسم».
 

اسراء محمد افزود: علاقه فراوانی به شنیدن صدای تلاوت شیخ سعد غامدی(قاری برجسته سعودی) و دیگر بزرگان عرصه قرائت دارد و به محض شنیدن صدای هر یک از آن‌ها می‌تواند آنها را بشناسد.

ساره، خاله، حامی و مشوق قرآنی اسرا، نیز درباره این حافظ روشندل می‌گوید: «اسراء تاکنون جوایز فراوانی کسب کرده و بارها از او تقدیر شده و با توجه به این که حافظ کل قرآن است، در برخی مسابقات دینی شرکت کرده که آخرین آنها، یک مسابقه رادیویی در ماه رمضان سال گذشته بود که با نظارت برخی علمای دینی برگزار شد».

وی در پایان با اشاره به اینکه اسراء، هم‌اکنون با خانواده مادرش در استان اسوان زندگی می‌کند، گفت: «خانواده اسراء ساکن استان «اقصر» هستند، اما با توجه به شرایط خاص اسراء، او را در مدرسه نابینایان «النور والأمل» اسوان ثبت‌نام کرده‌اند و خانواده اسراء همه تلاش خود را می‌کنند تا فضای مناسبی را برای او فراهم ‌کنند تا وی بتواند به اهدافش دست یابد».
 
جواد پارسامهر
 
انتهای پیام
captcha