تلاش می‌کنیم جشنواره فیلم البرز را سالانه برگزار کنیم
کد خبر: 3692017
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
ناصر باکیده:

تلاش می‌کنیم جشنواره فیلم البرز را سالانه برگزار کنیم

گروه هنر ــ دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس البرز گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم که اولین دوره این رویداد سینمایی آخرین دوره آن نباشد.

نخستین جشنواره فیلم البرز، آخرین دوره آن نخواهد بود

ناصر باکیده، دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا، با بیان این‌که استقبال خارجی از این رویداد سینمایی دور از انتظار بود، اظهار کرد: جشنواره البرز، اولین دوره خود را پشت سر می‌گذارد. برای همین پیش‌بینی نمی‌کردیم استقبال از این رویداد سینمایی تا به این اندازه زیاد باشد به ویژه که این رویداد، موضوعی است و در آن به نقش و جایگاه زنان و کودکان در جنگ پرداخته می‌شود.

وی افزود: در اکثر آثاری که از کشورهای منطقه به دستمان رسیده، یک ویژگی بارز و عیان است. آن‌هم پرداختن به ظلم و ستمی است که از طرف داعش به مردم سوریه و عراق وارد می‌شود. در کنار این موضوع ما کارهای دیگری نیز از دیگر کشورهای جهان داریم که در آنها نیز به آسیب‌های وارده به کودکان و زنان توجه شده است.

وی ادامه داد: موضوع مد نظر ما تنها  به زمان حال خلاصه نمی‌شود، چون کارهایی که در آن موضوع دفاع مقدس است نیز در آثار ارسال شده به دبیرخانه جا دارد. این رویداد هنری به همت سازمان بسیج هنرمندان استان البرز، کنگره شهدای استان البرز و حوزه هنری این استان برگزار می‌شود.

باکیده اضافه کرد:زمان برگزاری این این جشنواره از 20 تا 24 اردیبهشت‌ماه است. این رویداد سینمایی قرار است به صورت سراسری در کل کشور برگزار شود، البته مرکزیت با استان البرز است، اما دیگر شهرهای ایران نیز میزبان آثار این جشنواره هستند.

این مدیر سینمایی درپایان اظهار کرد: تمام تلاش ما این است به نحوی این رویداد را برگزار کنیم که اولین دوره آن، آخرین آن نباشد، چون باور داریم چنین اتفاقی که در آن زنان و کودکان محور هستند نیاز سینما است، هرچند حمایت‌های مسئولان و اهالی رسانه نیز می‌تواند به ما در برگزاری بهتر جشنواره کمک کند.

انتهای پیام

 

captcha