مدرسه‌سازی باید الگوی مسئولیت‌پذیری اجتماعی بنگاه‌ها شود
کد خبر: 3692018
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
مهاجرانی:

مدرسه‌سازی باید الگوی مسئولیت‌پذیری اجتماعی بنگاه‌ها شود

گروه جامعه ــ معاون وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت تبدیل مدرسه‌سازی به الگوی مسئولیت‌پذیری اجتماعی بنگاه‌ها تأکید کرد.

 مدرسه‌سازی باید الگوی مسئولیت‌پذیری اجتماعی بنگاه‌ها شود

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جامعه یاوری فرهنگی، تندیس خیرین برتر مدرسه ساز در مراسم بیستمین همایش جامعه یاوری فرهنگی با حضور معاون وزیر آموزش ‌و پرورش به طرح «امید آینده» تعلق گرفت.

فاطمه مهاجرانی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در این مراسم گفت: ساختن فضاهای آموزشی اهمیت ویژه ای دارد که این مسأله در مدارس خیرساز مضاعف می‌شود چرا که در این مدارس علاوه بر اهمیت موضوع آموزش‌ و پرورش کودکان، بحث مکان یابی آن هم مطرح است، چون بیشتر این مدارس در مناطق کم برخوردار ساخته شده اند که دسترسی به امکانات آموزشی در آن مناطق پایین‌تر است.

مهاجرانی درباره اهمیت الگوسازی برای تکرار طرح‌هایی همچون «امید آینده» گفت: موضوع مسئولیت‌پذیری اجتماعی بنگاه‌ها یا همان امروزه جزو مباحث مهمی است که این نهادها می‌توانند از طریق آن هم مسئولیت‌پذیری خود را نمایش داده و در برندینگ خود از آن استفاده کنند و هم خدمتی اجتماعی به کشور و مردم خود کرده باشند که در این زمینه مسلما مدرسه‌سازی به دلایل متعدد مانند کمبود مدرسه، لزوم بالا بردن کیفیت امکانات آموزشی و ... یکی از بهترین انتخاب‌ها است و ما تلاش می‌کنیم که این نگاه و رویکرد توسعه پیدا کند.

 در ادامه این مراسم، رضا درمان، مدیرعامل مؤسسه خیریه یاوری فرهنگی گفت: این تندیس به طرحی تعلق گرفته که طی آن هشت مدرسه در مناطق کمتر برخوردار کشور ساخته و همچنین یک‌ میلیون و800 هزار بسته لوازم‌التحریر در سراسر کشور توزیع شده است.

درمان ادامه داد: ما در کشور 13 میلیون دانش‌آموز داریم که از این تعداد هفت میلیون کودک در دبستان‌های کشور تحصیل می‌کنند، به‌این‌ترتیب در طرح امید آینده از هر چهار دانش‌آموز دبستانی سراسر کشور یک دانش‌آموز یک بسته کامل لوازم‌التحریر دریافت کرده است.

به گفته مدیرعامل مؤسسه یاوری این بسته‌های لوازم‌التحریر که صد درصد ایرانی هستند، با مشارکت وزارت آموزش ‌و پرورش و خیریه یاوری و با تأمین هزینه از سوی یک بانک در بین دانش آموزان نیازمند سراسر کشور توزیع‌شده‌اند.

محمدعلی بهزادان، نائب ‌رئیس هیئت مدیره بانک آینده نیز که این تندیس را دریافت کرد، گفت: خوشحالم بگویم که توانستیم در این طرح در یک سال هشت مدرسه را ساخته و به بهره‌برداری برسانیم.

بهزادان ادامه داد: البته این از نظر ما این پایان طرح نبوده، بلکه آغاز یک راه است که در ادامه آن یک میلیون و 800 هزار  بسته لوازم‌التحریر توزیع شد و در هیئت مدیره بانک هم تصمیم گرفته شد که روند مدرسه سازی در سال آینده با گستردگی بیشتری ادامه پیدا کند.

 

captcha