هیئت داوران جشنواره فیلم فجر از مستندسازان عذرخواهی کند
کد خبر: 3692025
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کارگردان مستند «زنانی با گوشواره باروتی»:

هیئت داوران جشنواره فیلم فجر از مستندسازان عذرخواهی کند

گروه هنر ــ رضا فرهمند گفت: به دلیل بی‌توجهی هیئت داوران جشنواره فیلم فجر به آثار مستند، انتظار داریم آنها بابت این رفتار از مستند‌سازان عذرخواهی کنند.

هیئت داوران جشنواره فیلم فجر از مستنسازان عذرخواهی کند

رضا فرهمند، کارگردان مستند «زنانی با گوشواره باروتی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا با اعتراض به تصمیمات داوران سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: از رفتاری که هیئت داوران جشنواره این دوره با آثار مستند داشتند بسیار ناراحتم به ویژه که رسول صدر عاملی و محمدرضا فروتن در برنامه هفت اعتراف کردند، آثار مستند را داوری نکرده‌اند!

وی افزود: وقتی این جمله آنان با عکس‌العمل مواجه شد برخی از مسئولان جشنواره به نوعی در پی رفع و رجوع آن برآمدند، اما این اتفاق رخ داده، برای همین سینمای مستند انتظار دارد تا هیئت داوران جشنواره فجر برای چنین بی‌توجهی از مستندسازان عذرخواهی کنند. هرچند در این میان تنها هیئت داوران مقصر نیستند، بلکه صنف تهیه‌کنندگان نیز خود در به وجود آمدن چنین وضعیتی سهیم است.

کارگردان مستند تحسین شده «زنانی با گوشواره باروتی» ادامه داد: اگر صنف با محدود کردن فیلم‌های مستند در جشنواره فیلم فجر موافقت نمی‌کرد و ما همچون سال‌های گذشته بخش‌های مربوط به خود را داشتیم، شاید دیگر چنین اتفاقی برای آثار مستند در جشنواره فیلم فجر رخ نمی‌داد.

این مستند‌ساز در پاسخ به این سوال که برای آینده می‌خواهد چه موضوعی را محور کار بعدیش انتخاب کند، گفت: تصمیم دارم بار دیگر به زنانی که از داعش آسیب دیده‌اند بپردازم، چون ستمی که به آنها روا شده به اندازه‌ای بزرگ است که در یک کار نمی‌توان تمامی آن‌ها را بیان کرد.این فیلم در یکی از کشورهای آسیای مرکزی، سوریه یا عراق فیلمبرداری می‌شود.

وی درباره سرمایه گذاران کارهایش گفت: در فیلم «زنانی با گوشواره باروتی» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و جشنواره سینما حقیقت حامی من در تولید این کار بودند. در کارهای دیگر نیز، خانه مستند سرمایه گذاری کارهایم را بر عهده داشته است.

 

انتهای پیام

 

captcha