روایتی داستانی از دو شخصیت در «شیرها در بند نمی‌مانند»
کد خبر: 3692060
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

روایتی داستانی از دو شخصیت در «شیرها در بند نمی‌مانند»

گروه ادب ــ کتاب «شیرها در بند نمی‌مانند» روایتی داستانی از دو شخصیت به نام‌های میثم و اکبر است که بر اساس رویدادهای هشت سال دفاع مقدس نوشته شده است.

روایتی داستانی از دو شخصیت در «شیرها در بند نمی‌مانند»

به گزارش خبرگزاری ایکنا، «شیرها در بند نمی‌مانند»، روایتی داستانی از زندگی سردار شهید اکبر دهباشی به قلم طیبه مزینانی است که سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه آن را به چاپ رسانده است.

طرح جلد زیبا و نحوه برش دو سر صفحات کتاب از جمله ویژگی‌های این اثر به شمار می‌آید. بر روی جلد کتاب طرحی از شهید که بر روی ارتفاعات ایستاده است به چشم می‌خورد که به صورت مات و براق به چاپ رسیده است.

در فهرست مطالب این کتاب عناوینی چون شگفتی غریب، بخت بلند، دست‌های بسته، چشم‌زخم، آتش روی زخم، کار بی‌مزد، چاه پر برکت، اعلامیه‌های آقا، گمشده، پاسدار، خبر خاص، خودم هستم، در پناه خدا، یک نفر کنارش هست و ... به چشم می‌خورد.

در پیشگفتار این کتاب به قلم مزینانی آمده است: «اتفاقی افتاد و با دو نفر آشنا شدم؛ یکی از آنها وقتی دنیا آمده بود، مومنی در چهره‌اش، بزرگ و فخرآفرینی دیده بود و بعد از اذان و اقامه گفتن در گوشش، نام او را اکبر گذاشته بود. به سن و سال جوان بود و لحظه وصال، عمری بیشتر از علی‌اکبر حسین(ع) نداشت. دیگری، شیر کارزار بود و پیر دنیا. رفقا و هم‌رزم‌ها به نام میثم می‌شناختندش. میثم‌وار زبان بران و حق‌گویی داشت که در محکمه ظلم، به مصلحت حفظ جان هم غلاف نشد. شجاعتش کم‌نظیر و مایه مباهات دیگران بود.»

این کتاب روایتی است از لحظات زندگی همان پیر و جوانی که نویسنده در مقدمه به آنها اشاره کرده است. داستان از دیالوگ یک زن و شوهر به نام صفدر و مریم آغاز می‌شود که نگاشته‌های کتاب نشان از فاصله سنی زیاد مرد از زن دارد. مردی که پیش از ازدواج با این دختر، همسر دیگری داشته و دختری به نام خدیجه از او به یادگار مانده است و همچون آداب و رسوم سنتی گذشته، مرد، مریم را از پدرش خواستگاری کرده و پدر نیز به اصطلاح بله را گفته و او را روانه خانه بخت کرده است و ... .

پایان بخش این کتاب به تصاویر و عکس‌های شهید دهباشی و برخی از نامه‌های اختصاص پیدا کرده است. «شیرها در بند نمی‌مانند» در هزار نسخه به بهای هشت هزار تومان و در 160 صفحه منتشر شده است.

 

انتهای پیام

captcha