بزرگداشت باشکوه چهل سالگی انقلاب بهترین راه مقابله با تهدیدات است
کد خبر: 3692141
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
وزیر ارشاد:

بزرگداشت باشکوه چهل سالگی انقلاب بهترین راه مقابله با تهدیدات است

گروه ادب ــ وزیر ارشاد در دیدار با اعضای انجمن قلم گفت: برگزاری شایسته و باشکوه جشن‌های بزرگداشت چهل سالگی انقلاب بهترین راهکار مقابله با تهدیدات و توطئه های خارجی است،

بزرگداشت باشکوه چهل سالگی انقلاب بهترین راه مقابله با تهدیدات است

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انجمن قلم ایران، اعضای کارگروه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با هدف تعامل، تبادل نظر و هم‌افزایی به منظور طراحی و تدوین برنامه های به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه شعر و ادبیات، روز گذشته با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند.

این دیدار با حضور راضیه تجار، جمال شورجه، رضا اسماعیلی، محمدعلی مرادیان، قدرت‌الله صلح میرزایی، علی الله سلیمی، مهدی محمدی دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در آغاز این نشست رضا اسماعیلی به عنوان دبیر کارگروه تخصصی چهل سالگی انقلاب اسلامی، به ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت‌های انجام شده توسط انجمن قلم ایران در راستای بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی پرداخت، سپس راضیه تجار دبیر انجمن قلم ایران ضمن اعلام آمادگی انجمن قلم ایران برای مشارکت در برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب، بر تأمین اعتبارات لازم برای تحقق این مهم تأکید و خواهان حمایت‌های مادی و معنوی وزارت ارشاد در راستای عملیاتی شدن این برنامه‌ها شد.

در ادامه نشست، جمال شورجه ضمن تأکید بر نگاه کلان به این موضوع ملی، خواهان تشکیل شورای سیاست گذاری بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و درخواست کرد وزیر ارشاد به عنوان متولی اصلی برنامه‌های بزرگداشت، به طرح این مسئله در هیئت دولت بپردازد. همچنین برگزاری هفته فرهنگی ایران توسط رایزنی‌های فرهنگی و اعزام سفیران فرهنگی به سایر کشورها از دیگر پیشنهادهای وی بود.

قدرت الله صلح میرزایی از دیگر اعضای کارگروه بر برنامه‌ریزی شایسته برای آشنایی نسل جوان با دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: لازمه تحقق برنامه‌‎های پیش بینی شده تامین بودجه و اعتبارات مناسب است و در این زمینه باید دبیرخانه دائمی و شورای سیاست گذاری بزرگداشت چهل سالگی انقلاب تشکیل شود.

علی الله سلیمی نیز در سخنان کوتاهی به ارائه دیدگاه‌های خود در رابطه با بزرگداشت انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: شناسایی و بازنشر کتاب‌های فاخر با موضوع انقلاب اسلامی و برگزاری نشست‌های «کتابخوان» برای معرفی آنها به نسل امروز می‌تواند مؤثر و سازنده باشد.

محمدعلی مرادیان به عنوان نماینده «مجمع ناشران انقلاب اسلامی» نیز به ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت‌های انجام شده در راستای بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی از سوی این مجمع پرداخت و خواستار حمایت وزارت ارشاد در بازنشر آثار انقلابی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه با قدردانی از انجمن قلم ایران در اقدام برای تشکیل کارگروه تخصصی بزرگداشت چهل سالگی انقلاب بر برگزاری شایسته و باشکوه جشن‌های بزرگداشت چهل سالگی انقلاب تأکید کرد و گفت: بهترین راهکار مقابله با تهدیدات و توطئه‌های خارجی برگزاری همین جشن‌ها است و پرداختن به این موضوع ملی از اولویت‌های کاری وزارت ارشاد است، از سوی دیگر باید در راستای مردمی برگزار کردن جشن‌های بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی با مشارکت تشکل‌ها و نهادهای فرهنگی مردم نهاد، تزریق امید و نشاط به پیکره جامعه و تلاش در جذب مشارکت همه اقشار جامعه و نیازسنجی علمی برای طراحی و برنامه‌ریزی شایسته و متناسب با خواست همه اقشار جامعه، به ویژه نوجوانان و جوانان تلاش کرد.

 

انتهای پیام

 

captcha