تعالیم قرآن، پایه قانون‌گذاری کشورهای توسعه یافته است
کد خبر: 3692153
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

تعالیم قرآن، پایه قانون‌گذاری کشورهای توسعه یافته است

گروه فعالیت‌های قرآنی- شهردار تبریز، گفت: تعالیم قرآن، پایه قانون‌گذاری کشورهای توسعه یافته است اما متاسفانه ما خودمان به این تعالیم ارزشمند، کمتر توجه داریم.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، ایرج شهین باهر، شهردار تبریز شب گذشته در سومین همایش قرآنی تجربه ماندگار در فرهنگسرای الغدیر، با اشاره به این‌که حقوق و تعالیم شهروندی، ریشه در فرهنگ قرآنی دارد، گفت: احترام به همنوع، حفاظت از طبیعت، صرفه‌جویی، نظم و انضباط، از ضرورت‌های فرهنگ شهروندی است که در کلام‌الله مجید مورد توجه قرار گرفته است.

تعالیم قرآن، پایه قانون‌گذاری کشورهای توسعه یافته است

وی، اظهار کرد: تمام آنچه که در بحث رفتارهای شهروندی و توصیه‌های اجتماعی مطرح است، در قرآن مجید تاکید شده است.

باهر، خاطرنشان کرد:  تعالیم قرآن، پایه قانون‌گذاری کشورهای توسعه یافته است اما متاسفانه ما خودمان به این تعالیم ارزشمند، کمتر توجه داریم.

شهردار تبریز با ذکر مثالی از توصیه‌های قرآن در مورد سبک زندگی اظهار داشت: ۱۴۰۰ سال پیش، قرآن تاکید کرده که برنامه زندگی باید بر مبنای تقسیم‌بندی‌ شبانه‌روز به سه نوبت هشت‌ساعته باشد، این سبک، امروز مبنای برنامه‌ریزی روزانه کشورهای توسعه‌یافته است و نقش موثری در صرفه‌‌جویی انرژی دارد؛ اما متاسفانه در کشور ما این انضباط روزانه، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

شهین‌باهر ادامه داد: بر اساس همین باور، شهرداری تبریز با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش، آموزش‌های شهروندی را در ۸۱ مدرسه شهر، در سرفصل‌های مدیریت پسماند، حفظ طبیعت شهر، ترافیک، رفتارهای شهروندی و مدیریت بحران آغاز کرده است.

وی با قدردانی از تلاش خادمان قرآنی اظهار داشت: جهت‌گیری فرهنگ در برنامه‌های شهرداری، باید بسط ‌دادن فرهنگ قرآنی در رفتارهای شهروندی باشد و امکانات و ظرفیتهای فرهنگی، طبعاً در خدمت ارتقای این فرهنگ متعالی خواهد بود.

شهردار تبریز، ۲۵ حافظ قرآن کریم و ۲۳۵۹ قرآن‌آموز کم‌سواد و بی‌سواد را نتیجه همکاری ارزشمند معاونت فرهنگی شهرداری تبریز و موسسه جامعةالقرآن کریم خواند و افزود: فعالیت‌های قرآنی، باید به عنوان رکن مهم رویکردهای فرهنگی اولویت مراکز فرهنگی شهرداری تبریز باشد.

 

captcha