برشی از زندگی حضرت زهرا(س) در نمایش «کوخ امیدواران»
کد خبر: 3692223
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

برشی از زندگی حضرت زهرا(س) در نمایش «کوخ امیدواران»

گروه فرهنگی ـ نمایش آیینی «کوخ امیدواران» با محوریت ارائه بخش‌هایی از زندگی حضرت زهرا(س)، از شِعْب ابی‌طالب تا شهادت ایشان در مشهد اجرا می‌شود.

حسین ارجمند، مسئول گروه نمایش فرج‌الله سلحشور، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، از برگزاری نمایش آیینی «کوخ امیدواران» خبر داد و افزود: داستان این نمایش بخش‌هایی از زندگی حضرت زهرا(س)، از شِعْب ابی‌طالب تا شهادت ایشان است.

وی بیان کرد: شعب ابی طالب درّه‌ای میان دو کوه ابوقبیس و خندمه در مکه است؛ این منطقه ملک عبدالمطلب بوده و خانه متعلق به حضرت خدیجه(س) که پیامبر اکرم(ص) با او در آن زندگی می‌کرده است و حضرت فاطمه(س) نیز در این مکان به دنیا آمده‌اند.

وی، ویژگی اصلی این نمایش را مسجدی بودن آن دانست و عنوان کرد: نمایش «کوخ امیدواران» کاری از گروه جلوه هشتم است که توسط بچه‌های مسجد به روی صحنه می‌رود.

ارجمند تصریح کرد: هزینه این نمایش رایگان است و افراد می‌توانند با مراجعه به کانال تلگرامی @faraj135  برای دیدن این نمایش هماهنگی لازم را انجام دهند.
مسئول گروه نمایش فرج‌الله سلحشور با اشاره به اینکه، این سومین سالی است که نمایش آیینی با موضوع حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود، عنوان کرد: سال اول یعنی 94، به دلیل همزمانی شهادت حضرت زهرا(س) با شهید برونسی و به دلیل ارادت خاص این شهید به حضرت، از دل زندگی ایشان به زندگی حضرت زهرا(س) پرداختیم و نمایشی تحت عنوان «رد پای یاس» اجرا شد.

وی ادامه داد: سال 95، نمایشی تحت عنوان «اولین مدافع» را به روی صحنه بردیم که درد و دل یک مادر شهید گمنام مدافع حرم بود، در آن نمایش نیز به زندگی حضرت زهرا(س) اشاره‌ای شد.

ارجمند در خصوص اسم نمایش «کوخ امیدواران»، عنوان کرد: با توجه به تضاد کاخ‌نشینی با حکومت علوی و سبک زندگی حضرت زهرا(س)، اسم نمایش را «کوخ امیدواران» گذاشتیم یعنی کوخ امید در مقابل کاخ یأس و داستان هم در خصوص مسکین، یتیم و اسیر است.

یادآور می‌شود، نمایش «کوخ امیدواران»، با همکاری سپاه ناحیه میثم و پایگاه بسیج سادات، از 29 بهمن تا 4 اسفند، هر شب ساعت 20 در طبرسی شمالی 4 مسجد امام رضا(ع) به روح صحنه می‌رود.

انتهای پیام

captcha