بازسازی حرم علوی با مشارکت 6 میلیارد تومانی مردم خوزستان
کد خبر: 3692275
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

بازسازی حرم علوی با مشارکت 6 میلیارد تومانی مردم خوزستان

گروه فرهنگی ـ مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات خوزستان از ادامه بازسازی ایوان حرم علوی با مشارکت مردم خوزستان خبر داد و گفت: این پروژه تا شش ماه اول سال 97 پایان می‌یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود موسوی مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به پروژه ایوان طلای حرم امام علی(ع) گفت: ساخت ایوان طلا با مشارکت مردم خوزستان همچنان ادامه دارد و این کار تا شش ماه اول سال 97 پایان می‌یابد.

وی با بیان اینکه هزینه بازسازی ایوان طلا توسط مردم خوزستان تأمین شده است، افزود: این پروژه از سال 89 به استان خوزستان واگذار شده بود که به دلایل فنی متوقف شد و مدتی است کار از سرگرفته شده است. مردم استان 6 میلیارد تومان و 27 کیلو طلا به حرم امام علی(ع) اهدا کردند.

مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: این کار افتخاری برای مردم خوزستان بوده و نقش آنها در بازسازی حرم علوی در تاریخ ماندگار است. 

موسوی با اشاره به دیگر پروژه‌های استان ادامه داد: علاوه بر این، ساخت مضیف یا مهمان‌سرای حرم حضرت زینب(س) نیز از پروژه‌هایی است که مردم خوزستان پشتیبانی از آن را به عهده گرفته‌اند.

وی در توضیح این پروژه گفت: قرار بود مهمان‌سرا در سه طبقه ساخته شود که کارشناسی شد و دو طبقه اضافه شد. ساختمان مهمان‌سرا 2500 متر زیربنا دارد و شامل سالن غذا، آشپزخانه، سردخانه و سوئیت مهمان ویژه حرم است. این کار هم اکنون در حال اجرا است و سقف چهارم آن در حال ساخت است.

انتهای پیام

captcha