تمدید مهلت ارسال آثار به همایش «وقف، علم و فناوری»
کد خبر: 3692309
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

تمدید مهلت ارسال آثار به همایش «وقف، علم و فناوری»

گروه اجتماعی- مسئول وقف علم و فناوری خراسان رضوی از تمدید مهلت ارسال آثار به نخستین همایش ملی «وقف و علم و فناوری(الگوی توسعه و ترویج)» تا اول اسفندماه سال جاری خبر داد.

جعفر زارع، مسئول وقف علم و فناوری خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی گفت: نخستین همایش ملی «وقف و علم و فناوری(الگوی توسعه و ترویج)» با همکاری مرکز تحقیقات و توسعه وقف دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه فردوسی مشهد، کمیته یاوران وقف علم و فناوری، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و دیگر نهادهای علمی کشور، چهارشنبه، 9 اسفندماه به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.
وی، تبیین ضرورت توسعه وقف در عرصه علم و فناوری، تحلیل و تفسیر کلام امام و رهبری پیرامون وقف در زمینه علم و فناوری، تببین نیات و مصادیق وقف در حوزه علم و فناوری در مدارس، دانشگاه، مراکز پژوهشی، جوایز علم و فناوری، حمایت از نخبگان، نوآوران و تجاری‌سازی فناوری‌ها در کشور، گرنت‌های پژوهشی، تقویت زیرساخت‌های توسعه فناوری، حمایت از واحدهای فناور و شرکت‌های نوپا و ... را از جمله محورهای همایش عنوان کرد.
زارع با اشاره به اینکه تببین نقش وقف در تحقق سیاست‌های کلان علم و فناوری و اقتصاد مقاومتی، بررسی و تحلیل تجارب موفق بین‌المللی در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، الگوی توسعه و اجرایی‌سازی گفتمان وقف در حوزه علم و فناوری، الگوی فرهنگی مناسب جهت توسعه و ترویج فرهنگ وقف در زمینه علم و فناوری در بین گروه‌های مختلف از جمله محورهای این همایش است، عنوان کرد: مدل‌های مختلف جذب منابع خیران و واقفان عرصه علم و فناوری، الگوهای مختلف ساختاری مناسب جهت توسعه وقف در زمینه علم و فناوری، بهبود نظام مدیریت وقف در زمینه علم و فناوری به عنوان راهکاری اساسی در توسعه وقف علم و فناوری و نقش سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری در توسعه وقف علم و فناوری از دیگر محورهای این همایش است.

تحلیل تجارب مدیریت وقف در همایش وقف وعلم وفناوری

وی،  راهبردها و اقدامات مورد نیاز در توسعه وقف در حوزه علم و فناوری، بررسی و تحلیل تجارب مدیریتی وقف و امور خیریه در کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی، نقش علم و فناوری در احیا و ارتقای بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه را نیز از محورهای همایش برشمرد.
مسئول وقف علم و فناوری خراسان رضوی در تشریح نحوه ارسال آثار با اشاره به اینکه خلاصه مقاله (خلاصه بلند، در حد ۴۰۰ الی ۶۰۰ کلمه) پذیرفته می‌شود، اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق ثبت‌نام در پایگاه اطلاع‌رسانی همایش به نشانی http://vaghfelm.ir و ثبت خلاصه مقاله با توجه به مراحلی که در سایت آمده است و یا ارسال مقاله خود با فرمت دلخواه به همراه مشخصات کامل به رایانامه vaghf.elm@gmail.comدر این همایش شرکت کنند.
وی با بیان اینکه مهلت ارسال چکیده اثر تا اول اسفندماه تمدید شد، گفت: در این همایش مسئولان عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، معاونت علمی ریاست جمهوری، ستاد نقشه جامع علمی کشور سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، آستان قدس رضوی، استادان برجسته دانشگاه و حوزه در زمینه الگوهای توسعه و ترویج فرهنگی در رابطه وقف و علم و فناوری حضور دارند.

زارع در پایان تصریح کرد: رونمایی از نقشه راه، پرتال و اپلیکیشن وقف علم و فناوری، نمایشگاه دستاوردها و تجربیات موفق در حوزه علم و فناوری، ارائه ایده و ارتقای بهره‌وری موقوفات با استفاده از علم و فناوری و تجلیل از واقفان نمونه علم و فناوری در این همایش ملی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

captcha