جشنواره «زن زندگیست» در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 3692354
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

جشنواره «زن زندگیست» در مشهد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی - معاون هماهنگی امور فرهنگسراها و مراکز فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از برگزاری جشنواره «زن زندگیست» خبر داد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی عرب‌پور، معاون هماهنگی امور فرهنگسراها و مراکز فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: با توجه به نقش کلیدی مادران در فرهنگ‌سازی و نظام تربیتی و حقوقی اسلام و جایگاه ویژه زن در جامعه، به مناسبت فرا رسیدن هفته زن و ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س)، جشنواره «زن زندگیست» برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره، اصلاح دیدگاه زنان نسبت به جایگاه خود در خانواده و جامعه است، ابراز کرد: اصلاح دیدگاه مردان نسبت به مقام والای زن در جامعه، ایجاد شور و نشاط در زنان شهر با استفاده از هنر و خلاقیت، به مشارکت خواستن نگاه روشن صاحبان هنر و دانایی در بازیابی مقام بلند زن و نیز شناسایی و معرفی زنان برتر تأثیرگذار در جامعه و خانواده از دیگر اهداف این جشنواره است.
عرب‌پور، دامنه کاربرد این برنامه را مناطق 13 گانه شهرداری مشهد، فرهنگسراها، مراکز فرهنگی و سمن‌ها و مؤسسات دولتی فعال در حوزه زنان و خانواده عنوان کرد و افزود: جشنواره «زن زندگیست» در سه قالب مسابقه عکس و متن، خاطره‌نویسی و متن و مکث برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: بخش دیگری نیز تحت عنوان «بانوی شهر من» با رویکرد تقدیر و معرفی بانوان موفق زندگی در این جشنواره برگزار خواهد شد.
معاون هماهنگی امور فرهنگسراها و مراکز فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: پس از داوری در هر بخش این جشنواره 3 گروه 8 نفره برگزیده و نیز از 18 بانوی موفق از محلات و مناطق شهر مشهد تقدیر به عمل خواهد آمد.
عرب‌پورعنوان کرد: پس از معرفی افراد برگزیده، نمایشگاه عکسی از آثار برتر برپا شده و علاوه بر مکتوب کردن خاطره‌ها در قالب کتاب در حوزه متن ادبی نیز ورود جدی در شبکه‌های اجتماعی خواهیم داشت.

گفتنی است؛ جشنواره «زن زندگیست» به همت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از 26 بهمن تا 16 اسفند برگزار و آثار تا 18 اسفندماه داوری خواهند شد، اختتامیه این جشنواره نیز همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن برگزار خواهد شد.

captcha