گستره زبانی جشنواره خاتم وسیع‌تر شد/ ارسال آثاری از ترکیه و لبنان
کد خبر: 3692486
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳
اشعری خبر داد:

گستره زبانی جشنواره خاتم وسیع‌تر شد/ ارسال آثاری از ترکیه و لبنان

گروه ادب ــ رئیس شورای راهبردی جشنواره خاتم از تمدید ارسال آثار به دبیرخانه خبر داد و گفت: گستره زبانی از فارسی به هر زبانی تغییر یافت.

یکشنبه////گستره زبانی جشنواره خاتم وسیع‌تر شد/ارسال آثاری از ترکیه و لبنان


علی‌اکبر اشعری، رئیس شورای راهبردی جشنواره خاتم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره سومین دوره جشنواره خاتم داستان کوتاه درباره پیامبر(ص) گفت: تاکنون نزدیک به 200 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که با توجه به درخواست علاقه‌‎مندان مهلت ارسال آثار از 17 بهمن به 18 اسفند تمدید شده است.
وی افزود: در راستای نقد داستان‌ها، گروهی با بیش از 200 عضو در شبکه اجتماعی ایجاد شده بود که داستان‌های خود را در این گروه قرار داده و از سوی اعضای دیگر نقد می‌شد که تعداد زیادی از این اعضا، برای ویرایش داستان‌های خود براساس همین نقدها، درخواست تمدید مهلت ارسال آثار را داشتند.
اشعری ادامه داد: داوری آثار آغاز شده و داستان‌هایی که از حد استاندارد پایین‌تر باشند کنار گذاشته می‌شوند و در این دوره گستره کار از زبان فارسی به هر زبان رسمی تغییر یافته که در این راستا آثاری از کشورهای ترکیه و لبنان به زبان‌های ترکی استانبولی و عربی به دبیرخانه رسیده است.
رئیس شورای راهبردی سومین دوره جشنواره خاتم با اشاره به مراسم اختتامیه گفت: مراسم پایانی این جشنواره همزمان با شب مبعث پیامبر اکرم(ص) برگزار می‌شود، از این رو داوری آثار باید تا نیمه فروردین 97 به پایان رسیده باشد.
یادآور می‌شود، جوایز سه اثر برتر در هر یک از دو حوزه «کودک و نوجوان» و «بزرگسال» به ترتیب به نفر اول 10 سکه تمام بهار آزادی به همراه دیپلم افتخار، نفر دوم 7 سکه تمام بهار آزادی و دیپلم افتخار، نفر سوم 5 سکه تمام بهار آزادی و دیپلم افتخار اهدا می‌شود. همچنین به نفرات چهارم تا ششم نیز لوح تقدیر و جایزه ویژه هیات داوران شامل پنج سکه تمام بهار آزادی به همراه لوح تقدیر جشنواره اهدا می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند تا هجدهم اسفندماه 96 آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی پستی تهران، میدان هروی، خیابان شهید وفامنش، خیابان آزادی، خیابان شهید افتخاریان، کوچه مریم، شماره 23، کدپستی 1669747414 ارسال کنند.

انتهای پیام

captcha