کرسی‌های آزاداندیشی از مسایل مهم حوزه‌های علمیه است
کد خبر: 3692532
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲

کرسی‌های آزاداندیشی از مسایل مهم حوزه‌های علمیه است

گروه معارف: حجت الاسلام و المسلمین صادقی با بیان این که کرسی های آزاداندیشی از مسایل مهم حوزه های علمیه است گفت: مقام معظم رهبری بر برگزاری اینگونه کرسی ها تاکیدات بسیاری دارند، اما تا کنون اقدام موثری صورت نپذیرفته بود و مدیریت حوزه های علمیه نیز بر گسترش و توسیع این امر تاکید داشته و اقداماتی صورت گرفته است. 

به گزارش ایکنا؛ حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی عصر امروز در دیدار اعضای کمیته کرسی های آزاد اندیشی حوزه های علمیه با آیت الله  العظمی نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، ضمن تسلیت ایام  شهادت حضرت زهرا(س) گفت: مقام معظم رهبری بر گزاری اینگونه کرسی ها تاکیدات بسیاری داشته اند، اما تا کنون اقدام موثری صورت نپذیرفته بود و مدیریت حوزه های علمیه نیز بر گسترش و توسیع این امر تاکید داشته و  اقداماتی صورت گرفته است.
وی در ادامه مساله آزاد اندیشی را از مسایل مهم حوزه های علمیه دانست و ابراز کرد: گفتگو ها یکی از امتیازات حوزه های علمیه است که در رشته فقه و اصول این امر بیشتر دیده شده است. همچنین  مقام معظم رهبری تاکید بسیاری در احیای اینگونه کرسی ها برای دانشجویان و حوزویان دارند.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی ضمن بیان ضرورت شکل گیری کمیته استانی در قم تصریح کرد:  در صورت راه اندازی کمیته استانی با حمایت علما و مراجع امیدواریم امور مربوطه به صورت منضبط پیش رود و همچنین این کرسی ها قرار است مدیر علمی و داور و ناقد داشته باشند تا بصورت منسجم و منظم برگزار شود و همچنین قرار است نتیجه آن در اختیار افراد دیگر قرار گیرد. و امیدواریم جریان آزاد اندیشی سبب حضور افراد فرهیخته در این عرصه شود.
وی در پایان ضمن بیان نکات منفی این امر اظهار کرد: متاسفانه در وضعیت های سیاسی گاهی سیاست زدگی سبب می شود که این موضوع تحت الشعاع قرار بگیرد.

captcha