«به وقت شام» با خانواده شهدای مدافع در مشهد
کد خبر: 3692536
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵

«به وقت شام» با خانواده شهدای مدافع در مشهد

گروه فرهنگی ــ فیلم سینمایی «به وقت شام» امشب، ۲۸بهمن‌ماه با حضور خانواده شهدای مدافع حرم همراه با تقدیر از ابراهیم حاتمی‌کیا در مشهد به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، فیلم «به وقت شام»، امشب، ۲۸بهمن‌ماه، با حضور ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان این فیلم و خانواده شهدا مدافع حرم، در سینما هویزه مشهد به نمایش گذاشته شد.

در ابتدای مراسم، پدر شهید حسین هریری، یکی از شهدای مدافع حرم، با اشاره به آثار دفاع مقدسی ابراهیم حاتمی‌کیا، اظهار کرد: خانواده شهدا از سواد کمی برخوردار نیستند و برادر شهید هریری خود تحصیلکرده رشته سینما است و چه خوب است از این نسل جوان هم در آثار خود استفاده کنند. تشکر می‌کنم از ابراهیم‌ حاتمی‌کیا که فیلمشان یک روضه مکشوف بود.

پدر شهید هریری خطاب به حاتمی‌کیا، گفت: کار شما کمتر از مدافعان حرم نیست، کشورهای دیگر به شهدای مدافع، شهدای جهان اسلام می‌گویند و شما هم هنرمند جهان اسلام هستید.

در ادامه مراسم، مادر شهید رضا اسماعیلی، یکی از شهدای مدافع حرم فاطمیون، تصریح کرد: پسرم اولین شهید ذبح شده فاطمیون است، از حاتمی‌کیا تشکر می‌کنم که برای خانواده شهدای مدافع حرم فیلم ساخته است، صحنه‌هایی از فیلم واقعا دلم را به درد آورد. این فیلم باعث افتخار من و همه خانواده شهداست.

ابراهیم حاتمی‌کیا در ادامه مراسم، بیان کرد: قصد صحبت نداشتم اما دلم نیامد با توجه به این همه ابراز محبت حرفی نزنم، یادم می‌آید در اکران فیلم دومم «دیده‌بان» که در خصوص شهید عارفی یکی از رزمندگان والفجر هشت بود، من کنار پدر شهید نشسته بودم، پایان فیلم را لحظه به شهادت رسیدن شهید گذاشتم، پدر شهید گریه می‌کرد چراکه شهید مفقودالاثر شده بود و پدر آرزوی شهادتش را داشت.

شهدای مدافع حرم مظلوم‌ واقع شدند

وی اظهار کرد: در فیلم «به وقت شام» تمام تلاشم را کردم تا غربت مدافعان را به تصویر بکشم، بچه‌هایی که در سوریه جنگیدند، غریبانه جنگیدند و به شهادت رسیدند، در جنگ دفاع مقدس رزمندگان مورد حمایت مردم قرار می‌گرفتند و امروز شهدای مدافع خیلی مظلوم واقع شدند.

حاتمی‌کیا ابراز کرد: من فیلم «به وقت شام» را ساختم تا بقیه غربت این شهدا را ببینند، سکانس مربوط به بریدن سر شهدای مدافع چهار روز طول کشید، در آن لحظات دنیا برایم سیاه بود.

غربت سینما همانند غربت شهدای مدافع حرم است

این کارگردان برجسته ادامه داد: من قادر نیستم چیزی از حس خانواده مدافع حرم بگویم، تنها می‌توانم ذره‌ای از آن حس را در قالب فیلم به دیگران نشان دهم. غربت ما در حوزه سینما مثل همان روزهای رزمندگانی است که تنها بودن و تنها جنگیدند، شما خانواده شهدا دعا کنید، بتوانم آثار مؤثری با موضوع مدافعان حرم بسازم.

وی تصریح کرد: در ساخت فیلم‌هایی با موضوع مدافع حرم، از همه عقب‌تر هستم، من کهنه کفشی هستم در بیابان اما مورد حمایت شما قرار می‌گیرم.

حاتمی‌کیا افزود: عدم پرداخت مطلوب به موضوع شهدای مدافع حرم به دلیل مسائل امنیتی بود که نمی شد مطرح کرد، باید از پیچ و خم‌های زیادی می‌گذشتم تا این فیلم را بسازم.

وی ادامه داد: خوشحالم که جناب ظریف و سردار قاسمی این فیلم را پسندیدند و امیدوارم، بتوانم ذره‌ای از حس خانواده شهدا را به تصویر بکشم.

خواهر شهید محمد اسدی در ادامه تصریح کرد: اشک ابراهیم حاتمی‌کیا بر روی سن جشنواره فجر همانند داغ مادران شهدا بود، خوشحالیم که پیام ما خانواده‌های مدافعان حرم در قاب دوربین چنین کارگردانی قرار گرفت.

حاتمی‌کیا با چشمه جوشیده معرفت درونش حامی حق شد

وی اظهار کرد: حاتمی‌کیا مردی از مردان انقلاب، در آن مراسم انقلابی سخن گفت و با چشمه جوشیده معرفت درونش حامی حق شد. این کارگردان راه مردان حق و سربازان گمنام امام زمان(عج) را به تصویر کشید و  همیشه دعای خانواده شهدای مدافع حرم بدرقه‌اش است.

یادآور می‌شود، در پایان اکران فیلم «به‌وقت شام»، ابراهیم حاتمی‌کیا که با حضور خانواده شهدای مدافع حرم برگزار شد، از این کارگردان برجسته و تهیه‌کننده فیلم تقدیر به عمل آمد.

captcha