رونق فرهنگی مساجد یکی از مصادیق آبادانی در جامعه است
کد خبر: 3692548
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵

رونق فرهنگی مساجد یکی از مصادیق آبادانی در جامعه است

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد با اشاره به کارکردهای مساجد گفت: یکی از مصادیق آبادانی در جامعه، رونق فرهنگی مساجد است.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام گرج، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد روز گذشته با مجید جوادیان زاده، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد دیدار و گفت و گو کرد.
حجت الاسلام گرج، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد در این نشست گفت: ما در استان یزد ٨١٠ کانون فرهنگی هنری داریم که فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد را پیگیری می کنند.
وی افزود: مساجد از صدر اسلام تاکنون، پایگاهی اعتقادی واجتماعی در زمینه تمامی مسائل بوده است اما با توجه به گسترش جامعه وبه تناسب موقعیت زمانی دچار تغییر و تحول شده است.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد تصریح کرد: از ابتدای انقلاب ما کارکرد مساجد را به خوبی مشاهده می کنیم به نحوی که بسیاری از تصمیم گیری ها و اتفاقات در این مکان ها روی داده است و از جمله آنها می توان به سخنرانی ها، کتاب خوانی ها و به طور کلی پیاده سازی فعالیت های هنری در مساجد اشاره کرد.
حجت الاسلام گرج تصریح کرد: ما به دنبال پویایی و احیای رسالت اصلی مساجد هستیم و در این راه نیز سعی داریم تا به صورت تخصصی و جذب حد اکثری شاهد حضور جوانان در مساجد، باشیم.
وی افزود: کانون های فرهنگی هنری بازوی مساجد هستند که می توان از این طریق بسیاری از کارکردهای مساجد را احیا کرد.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد گفت: بر اساس ایات قران یکی از مصادیق آبادانی در جامعه، رونق فرهنگی مساجد که این امر با برنامه ریزی دقیق محقق می شود.

انتهای پیام

captcha