تلاوت حمید شاکرنژاد در کرسی تلاوت نور + صوت و عکس
کد خبر: 3692556
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

تلاوت حمید شاکرنژاد در کرسی تلاوت نور + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل ــ کرسی قرائت و تفسیر قرآن در مسجد نور با حضور محمد بنیادی، پیشکسوت قرآنی کشورمان و با تلاوت قرآن توسط حمید شاکرنژاد برگزار شد.

تلاوت حمید شاکرنژاد در کرسی تلاوت نور+صوت و عکس

به گزارش ایکنا، کرسی قرائت و تفسیر قرآن شنبه، ۲۸ بهمن‌ماه در مسجد نور واقع در میدان فاطمی با حضور محمد بنیادی، پیشکسوت قرآنی کشورمان و با کلام حجت‌الاسلام محی‌الدین محمدیان برگزار شد. 

حجت‌الاسلام محمدیان با تلاوت آیه «لَهُمْ مَا يَشَاءُونَ فِيهَا وَلَدَيْنَا مَزِيدٌ» گفت: در این آیات به وضع اهل تقوی در قیامت می‌پردازد، می‌فرماید: در آن روز بهشت برای مردم باتقوا نزدیک می‌شود در حالی که از آنها دور نیست و در دسترسشان می‌باشد و به راحتی می‌توانند داخل آن شوند و آن وقت خطاب می‌رسد: این ثواب‌ها و این جنات همان بهشتی است که قبلا وعده داده شده‌اید، برای هر کسی که با توبه و طاعت بسیار به سوی خدا رجوع می‌کند و در حفظ آنچه خدا با او عهد کرده، مداومت دارد و عهد خدا را ضایع نکرده است. همان کسی که از عذابی که به چشم خود ندیده و برای اوغیب محسوب می‌شده، خائف و ترسان بوده و با قلبی رجوع کننده به دیدار پروردگارش بیاید. در آن هنگام به افراد متقی واجد صفات فوق خطاب می‌رسد: به سلامت داخل بهشت شوید، در حالی که از هر مکروهی ایمن هستید و یا داخل بهشت شوید در حالی که خدا و ملائکه او بر شما سلام و درود می‌فرستند و آن وقت در مقام بشارت به آنها می‌گویند: امروز روز جاودانگی است و متقین با شنیدن این مژده خرسند می‌گردند.

در ادامه می‌فرماید: اهل بهشت در آنجا مالک و صاحب اختیار هر چیزی که مشیت و اراده‌شان به آن تعلق بگیرد، می‌باشند و خلاصه هر چه بخواهند در اختیارشان است و تازه نزد ما بیشتر هم هست. یعنی اموری عظیم‌تر و مافوق علم و مشیت ایشان و کمالاتی والاتر از دریافت آنها نیز از جانب خداوند در اختیارشان قرار می‌گیرد. 

تلاوت حمید شاکرنژاد در کرسی تلاوت نور+صوت و عکس

وی در ادامه با تلاوت آیه 36 سوره ق «وَكَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُمْ مِنْ قَرْنٍ هُمْ أَشَدُّ مِنْهُمْ بَطْشًا فَنَقَّبُوا فِي الْبِلَادِ هَلْ مِنْ مَحِيصٍ» تصریح کرد: قبل از این مشرکان فعلی، چه بسیار اقوامی بودند که بسیار نیرومندتر از اینها بودند و با نیروی خود به سرزمین‌های دیگر سیر کرده و آنها را نیز فتح کردند، اما آیا توانستند از عذاب خدا گریزگاهی بیابند؟ یعنی اگر آنها توانستند، این مشرکان نیز می‌توانند و این آیه در مقام انذار و تخویف مشرکان است.

این کرسی قرائت و تفسیر قرآن که در آخرین شنبه‌های ماه پس از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود، این هفته با تلاوت حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشورمان همراه بود. کرسی قرائت این هفته با محوریت سوره مبارکه ق بود.

در ادامه تلاوت حمید شاکرنژاد ارائه می‌شود.

کد

انتهای پیام

captcha