ضرورت غربالگری متسابقان دارالقرآن امام علی(ع) پیش از آغاز
کد خبر: 3692667
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
حجت‌الاسلام زهدی‌علیپور بیان کرد:

ضرورت غربالگری متسابقان دارالقرآن امام علی(ع) پیش از آغاز

گروه مسابقات ــ داور رشته حفظ 10 جزء مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) بر ضرورت غربالگری متسابقان پیش از آغاز تأکید کرد.

ضرورت غربالگری متسابقان دارالقرآن امام علی(ع) پیش از آغاز مسابقات سراسری

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن زهدی‌علیپور، داور رشته حفظ 10 جزء مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا، در رابطه با ویژگی‌های اصلی این مسابقات قرآنی با بیان اینکه خداوند متعال را شاکر هستیم که شاهد برپایی آئین باشکوه برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطوح مختلف هستیم، اظهار کرد: اگر بخواهیم یکی از ویژگی‌های مثبت مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی(ع) را برشمریم باید اشاره کرد که چون این حرکت یعنی برگزاری مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، یک حرکت دولتی نیست و به صورت شخصی انجام می‌شود، امر مبارک و خوبی اتفاق افتاده است؛ چرا که امروزه شاهد هستیم که برخی از نهادها صرفا برای کارهای تبلیغاتی خود جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌کنند و کمتر شاهد بوده‌ایم که حتی برای تبلیغات خود یک حرکت قرآنی انجام دهند.
زهدی علیپور با اشاره به اینکه شدیدا موافق این هستم که چه افراد و چه مراکز اقتصادی و تجاری که حتی می‌خواهند کار تبلیغاتی انجام دهند، به وادی برنامه‌های قرآنی ورود کنند، افزود: یکی از مشکلاتی که امروز با آن رو‌به‌رو هستیم، بحث کمبود بودجه قرآنی در نهادهای مختلف است که یا این بودجه اصلا وجود ندارد و یا اینکه بسیار ناچیز است.
این فعال قرآنی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های خیلی خوب این مسابقات، بحث آزاد بودن ملیت‌ها است که درواقع متسابقان می‌توانند تا از همه کشورها در مسابقات شرکت کنند. قرآن، فصل مشترک تمامی مسلمانان است و برگزاری این‌گونه مسابقات می‌تواند به نزدیکی قلوب مسلمین کمک کند.
وی با بیان اینکه ویژگی بعدی این مسابقات بحث ایجاد انگیزش در بین متسابقان از طریق اهدای جوایز است، افزود: در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) به تمامی متسابقان حتی کسانی که حائز رتبه‌های اول تا سوم نشوند نیز جوایزی اعطا می‌شود که این مسئله حرکت بسیار خوبی است.
زهدی علیپور با اشاره به اینکه مسئله دیگری که در این زمینه وجود دارد، بحث پراکندگی است، اظهار کرد: شهرهای بزرگ کشور و مراکز استان‌ها مانند تهران، قم، اصفهان، مشهد و ... مراکزی هستند که شاید مراکز آموزشی بسیار زیادی دارند ولی برخی از استان‌های دیگر کشور واقعا با فقر آموزش رو‌به‌رو هستند که می‌توان از ظرفیت برگزاری این‌گونه از مسابقات به عنوان یک همایش بزرگ جهت آموزش و سنجش افراد استفاده شود.
وی تصریح کرد: همچنین، کار دیگری که در این زمینه باید صورت بگیرید، درواقع پالایش و غربالگری متسابقان است؛ چراکه زمانی که تعداد متساقبان زیاد می‌شود، قضاوت نیز سنگین خواهد شد در حالی‌که دارالقرآن امام علی(ع) می‌تواند با اعزام نمایند‌ه‌های به استان‌ها مختلف، متسابقان را پیش از حضور در مسابقات سراسری، غربالگری کرده و سپس، افراد واجد شرایط را برای حضور در این مسابقات ثبت نام کند.

یادآوری می‌شود، یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) ویژه آقایان از 28 بهمن تا سوم اسفندماه در قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha