فرزندان حضرت زهرا(س) برای مسلمانان اسوه و الگو شدند
کد خبر: 3692678
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

فرزندان حضرت زهرا(س) برای مسلمانان اسوه و الگو شدند

گروه معارف: عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) فرزندانی را تربیت نمود که هر کدام با ایفای نقش بی نظیر خود، درس عزت و سربلندی، عشق و وفاداری، تقوا و عبودیت، صبر و شکیبایی، شجاعت و کرامت، جهاد و مبارزه، مهر و عاطفه، ایثار و گذشت، جان فشانی در راه خدا و اسلام، صلح و مدارا و... را از خود به یادگار گذاشتند و برای مسلمانان اسوه و الگو شدند.

حجت‌الاسلام یعقوب قاسمی‌‌خویی، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، در گفت‌و‌گو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) فرزندانی را تربیت نمود که هر کدام با ایفای نقش بی نظیر خود، درس عزّت و سربلندی، عشق و وفاداری، تقوا و عبودیت، صبر و شکیبایی، شجاعت و کرامت، جهاد و مبارزه، مهر و عاطفه، ایثار و گذشت، جان فشانی در راه خدا و اسلام، صلح و مدارا و... را از خود به یادگار گذاشتند و برای مسلمانان اسوه و الگو شدند.
وی افزود: حضرت فاطمه(س) تنها زن معصوم اسلام است که آیه قرآن درباره او و اهل بیت(ع) نازل شده است.
حجت‌الاسلام قاسمی‌‌خویی، با استناد به آیه نطهیر و منزه دانستن حضرت زهرا(س) از هرگونه ناپاکی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) شخصیتی که بر طبق آیه تطهیر از هرگونه ناپاکی، منزّه هست و بر طبق سوره کوثر، منبع و مصداق خیر کثیر(ارزش فراوان) و بر طبق داستان مباهله، حضور درکنار پدر بزرگوارش پیامبر مکرم حضرت محمد مصطفی(ص)، شوهرش، حضرت علی(ع) فرزندان ارجمندش، حَسَنین(ع) اتمام حجت الهی به رهبر مسیحیان و مخالفان شد.
این استاد دانشگاه، ادامه داد: آن بانو تنها هم شان امیرمؤمنان(ع) بود و از هر جهت خصوصا از جهت علمی و همچنین یازده امام معصوم که وارث علم الهی هستند، فرزندان آن حضرت هستند و تمام آنها به فضائل آن حضرت تصریح کردهاند و آن حضرت در تمام فضائل با آنها شریک است و آنها وارث علم فاطمه(س) هستند که مصحف فاطمه به آنها رسید.
حجت‌الاسلام قاسمی‌‌خویی، با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) یادآور شد: پیغمبر(ص) می فرمایند: نخستین کسی که وارد بهشت می‌شود، فاطمه است.
وی، افزود: بعد از رحلت پیامبر(ص) فرشتگان الهى بر او فرود مى آمدند و با او صحبت مى کردند و مصحف را بر او نازل کردند.
حجت‌الاسلام قاسمی‌‌خویی از نقش حضرت زهرای مرضیه(س) در حراست از اسلام ناب گفت و تاکید کرد: حضرت فاطمه(س) زمینه ساز حفظ و حراست اسلام ناب شدند.

captcha