برپایی 18 میعادگاه و 200 مدرسه دینی اهل سنت در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3692696
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی؛

برپایی 18 میعادگاه و 200 مدرسه دینی اهل سنت در سیستان و بلوچستان

گروه فرهنگی- نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: به برکت انقلاب، مساجد و مکاتب دینی در کشور افزایش یافت، بطوری که در سطح استان 18 میعادگاه اهل سنت ایجاد شده و تعداد مدارس دینی اهل سنت نیز به 200 مدرسه رسیده است که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

حجت‌الاسلام علی‌نقی طهرانی‌زاده، نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: آزادی ادیان و مذاهب در ایران از برکات انقلاب اسلامی است، بطوری که به برکت این انقلاب، وحدت مردم روز به روز بیشتر می‌شود.
وی با بیان این‌که مردم استان در راه وحدت ایثارگری می‌کنند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانات ارزشمندشان از شهرستان‌های زابل، ایرانشهر و سراوان به‌عنوان نماد و سمبل وحدت اسلامی یاد کردند که جای بسی افتخار است.
نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان بیان کرد: به برکت انقلاب، مساجد و مکاتب دینی در کشور افزایش یافت، بطوری که در سطح استان 18 میعادگاه اهل سنت ایجاد شده و تعداد مدارس دینی اهل سنت نیز به 200 مدرسه رسیده است که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.
وی در ادامه به برگزاری کنگره ملی شهدای استان اشاره کرد و افزود: از جمله برکات این کنگره، فراهم آمدن فرصتی برای دیدار مسئولان استان با رهبر معظم انقلاب بود که ایشان توصیه‌های ارزشمندی در این دیدار خطاب به مسئولان داشتند.
طهرانی‌زاده با اشاره به اینکه حضور ۹ هزار بسیجی اهل سنت در کنار بسیجیان اهل تشیع در استان تاثیر به سزایی در تامین امنیت سیستان و بلوچستان دارد، افزود: قطعا تا زمانی که این بسیجیان هستند دشمن نمی‌تواند کوچکترین ضربه‌ای را به نظام و انقلاب ما وارد کند.

برپایی 18 میعادگاه و 200 مدرسه دینی اهل سنت در سیستان و بلوچستان

انتهای پیام

captcha