موسسه آل‌یاسین سجاس و قصه تکراری نداشتن فضای مناسب آموزشی
کد خبر: 3692714
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

موسسه آل‌یاسین سجاس و قصه تکراری نداشتن فضای مناسب آموزشی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر موسسه آل‌یاسین شهر سجاس گفت: در حال حاضر و علی‌رغم استقبال خوب مخاطبان این موسسه مکان ثابتی برای فعالیت‌های قرآنی ندارد.

مهدی موسوی، مدیر موسسه آل‌یاسین شهر سجاس، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: این موسسه در سال 89 مجوز فعالیت خود را از تبلیغات اسلامی دریافت کرد این در حالی بود که از حدود 15 سال قبل از اخذ مجوز نیز به صورت خودجوش در سطح بخش و روستاهای اطراف دوره‌های آموزشی مختلف را برگزار می‌کردیم.
موسوی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی بر اساس نیاز مخاطبان برگزار می‌شود، افزود: بیشتر کلاس‌های آموزشی در زمینه روخوانی و رونخوانی و تجوید قرآن کریم بود و در رده‌های سنی مختلف شاهد حضور اقشار مختلف هستیم.
وی افزود: با شناسایی مربیان قرآنی نیز دوره‌های بازآموزی مربیان قرآنی را در دستور کار داریم که این دوره‌ها نیز مورد استقبال قرار دارد و علاوه بر ایجاد فرصت ارتقای دانش قرآنی مربیان، زمینه انتقال تجربیات را نیز برای فعالان این عرصه فراهم می‌کند.
موسوی به اهمیت نوآوری در زمینه آموزش‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: مربیان قرآنی باید سلیقه و خواست مخاطب را با حفظ چهارچوب اصلی آیات نورانی وحی مورد توجه داشته باشند تا بتوانند در انتقال مفاهیم آموزشی عملکرد خوبی داشته باشند.
مدیر موسسه قرآنی آل‌یاسین شهر سجاس عدم وجود مکان مناسب را عمده مشکل این موسسه عنوان کرد و گفت: تا چند سال و از سوی بانی خیّر خانواده شهید یک باب منزل مسکونی را در اختیار این موسسه قرار داده بودند، مشکلی نداشتیم ولی با توجه به موقتی بودن این مساله، در حال حاضر مکان ثابتی برای این موسسه نداریم.
بر اساس سرشماری سال 95 شهر سجاس از توابع شهرستان خدابنده دارای 2038 خانوار و 7037 نفر جمعیت است که در حدود 80 کیلومتری شهر زنجان قرار دارد.
captcha