رسانه و روحانیت نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند
کد خبر: 3692749
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹

رسانه و روحانیت نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

گروه اجتماعی - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رسانه و روحانیت از آنجایی که مخاطبان بسیاری داشته و مورد توجه قرار دارند، می‌توانند در کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار عمل کنند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سید دانیال محبی، استاندار سیستان و بلوچستان امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، گفت: استان ما در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد که خود مسبب بسیاری دیگر از مشکلات است، قرار دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: رسانه و روحانیت از آنجایی که مخاطبان بسیاری داشته و مورد توجه قرار دارند، می‌توانند در کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار عمل کنند.
وی اظهار کرد: رسانه و روحانیت می‌توانند با تقبیح قاچاق و استعمال مواد مخدر و بیان و تشریح اثرات سوء مصرف مواد، جامعه را نسبت به این اعمال حساس کنند؛ همچنین آگاه‌سازی در این زمینه باید از سنین کودکی و توسط مدارس و خانواده‌ها آغاز شود.
محبی با اشاره به اینکه عملکرد نهادهای امنیتی استان در مقابله با قاچاق مواد مخدر مطلوب بوده است، افزود: با وجود اینکه سوداگران مرگ از ترفندها و شيوه‌های جديد و هوشمندانه در قاچاق مواد مخدر استفاده می‌كنند، سيستان و بلوچستان به عنوان خط مقدم مقابله با قاچاق مواد مخدر، عملكرد خوبی داشته است.
وی بیان کرد: متأسفانه استان سیستان و بلوچستان به‌دلیل همجواری با کشورهای همسایه، مورد توجه سوداگران مرگ است، اما هوشیاری مردم و نیروهای امنیتی اجازه جولان را به چنین افرادی نمی‌دهد.
محمدهادی مرعشی، دبير شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این نشست از كشف ٢٢ تن انواع مواد مخدر طی دو هفته گذشته خبر داد و افزود: ١٥٦ قاچاقچی و ٢٥٨ نفر خرده فروش مواد مخدر نیز در این رابطه دستگیر شده‌اند.

رسانه و روحانیت نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

انتهای پیام

captcha