شهدا عطر شهادت را در دانشگاه‎ها می‎پراکنند
کد خبر: 3692753
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

شهدا عطر شهادت را در دانشگاه‎ها می‎پراکنند

گروه اجتماعی: مدیر دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی استان قم تدفین شهدا در دانشگاه‎ها را گامی موثر در جهت ترویج فرهنگ ایثار در مراکز تولید علم کشور دانست.

حجت‎الاسلام والمسلمین طاهری در گفت وگو با ایکنا از قم گفت: شهدا نماد استقامت و تواضع و نماد ایثار و از خود گذشتی هستند و حضور پیکرهای پاک شهدا در مناطق مختلف کشور بسیار موثر است.
وی افزود: دانشگاه جایگاه تولید علم است و در مسیر علم حرکت کند و به همین خاطر باید اسطوره ها والگوهایی داشته باشند که مقاومت وایثار و از خود گذشتی را نشان دهد.
وی تصریح کرد: شهدایی که امنیت و آرامش و آسایش و پیشرفت و عزت امروز کشور ما در سایه ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی آنها است باید امروزه به عنوان نمادهای عزت و از خود گذشتی و ایثار در معرض دید همه ما باشند.
مدیردفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که هرچه داریم از این شهد است و از این باب حضور شهدا یک حضور لازم است و دانشجویان این دانشگاه هم برای این امر بسیار خوشحال شدند و استقبال و تلاش بسیاری هم کردند که این اتفاق در این دانشگاه رخ دهد.
وی گفت: قطعا حضور این دو شهید در دانشگاه آثار و فضای معنوی خاصی ایجاد خواهد کرد و روح حاکم در دانشگاه را برای همیشه از عطر خوش شهادت عطرآگین خواهد کرد.
وی تصریح کرد: نکته دیگر آن است که در حوزه تبلیغ و تبلیغات دینی هیچ ظرفیتی مثل شهدا نداریم زیرا خود شهدا این زمینه را ایجاد می کنند و جوانان نیز به این سمت کشش دارند و جذب برنامه های مرتبط به شهدا می شوند.
حجت‏ الاسلام طاهری با اشاره به تشییع دو تن از شهدای گمنام در دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: تقارن این تشییع و تدفین با ایام فاطمیه را به فال نیک می گیرم که این شهیدان نیز با اقتدا به مادر بی نشان خود سالها در بی نشانی زیر خاک مدفون بودند و امروز نیز در بی نشانی تشیع می شوند.

captcha