نطفه انقلاب در مناسبت‌های دینی و مذهبی بسته شد
کد خبر: 3692768
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

نطفه انقلاب در مناسبت‌های دینی و مذهبی بسته شد

گروه فرهنگی- مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: مناسبت‌های دینی مهم است و دشمن نیز تمام توان خود را جهت ورود به این مهم جمع کرده است، نطفه انقلاب که هم اکنون استکبار جهانی را به چالش کشیده است در مناسبت‌های دینی و مذهبی بسته شد.

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی دشتکی مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان همدان، یکشنبه 29 بهمن در همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی اظهار کرد: امروزه اسلام سنگر‌های شایسته و درخور خود را یکی پس از دیگری به برکت فرهنگ قرآن و عترت، انقلاب اسلامی، تدبیر‌های هوشمندانه مقام معظم رهبری و مقاومت ملت ایران فتح می‌کند.
وی افزود: در هر نگاهی مجموعه‌ای از اصول نهفته است در نگاه توحیدی نیز نگاه ویژه‌ای به محوریت ارسال رسل و تبیین احکام و اصول توحیدی توسط انبیاء و اولیای خداوند است.
حجت‌الاسلام دشتکی اضافه کرد: اصول و احکام اسلام نیز در قرآن گردآوری شده است که حضرات معصومین مفسر و مبین دستورات این مکتب الهی هستند و در میان این اصول برخی در عمق بخشی اعتقادات، انجام فعالیت‌های اجتماعی و کارآمد سازی مدیریت دینی بسیار موثر است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: در نگاه اسلامی توجه به مناسبت‌های دینی و مذهبی یکی از اولویت‌های مهم اصول و احکام دین است، نقشه راه سعادت بشر که در قرآن ذکر شده است خوانش آن در مناسبت‌های دینی و مذهبی است و برخی دستورات اسلام و قرآن توسط این فرصت‌ها تحقق می‌یابد.

نطفه انقلاب در مناسبت‌های دینی و مذهبی بسته شد

محبت به اهل بیت یک دستور الهی است
وی با بیان اینکه محبت با اهل بیت یک دستور الهی است عنوان کرد: آیات و احادیث بسیاری در مکتب اسلام به جایگاه و مقام رفیع اهل بیت اشاره دارد، آیه تطهیر به عنوان یک گنج عظیم تابلو رهنمون سعادت بشر است که اگر به معنای واقعی در جامعه تحقق یابد سعادت مادی و معنوی انسان را رقم می‌زند.
حجت‌الاسلام دشتکی گفت: سوره مبارکه کوثر و حدیث کساء همگی نشان از جایگاه والا و ارزشمند صدیقه طاهره دارد، در این حدیث قدسی پیامبر والا مقام محمد مصطفی(ص) توسط فاطمه زهرا(س) معرفی می‌شود که همه آیات و احادیث نشان از آن دارد که چنگ زدن به قرآن و عترت سعادت بشر را در پی خواهد داشت.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: بزرگان دین، چنگ به قرآن و عترت را بزرگداشت مناسبت‌های دینی و مذهبی می‌دانند، فلسفه عاشورا و اهداف والای امام حسین(ع) درقیام کربلا همگی در راستای ریشه کن کردن ظلم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به معنای واقعی رشد، تعالی و کمال انسانیت بود.
وی ابراز کرد: فرصت مناسبت‌ها دینی مهم است و دشمن نیز تمام توان خود را در جهت ورود به این مهم جمع کرده است، اگر محرم، صفر، غدیر، عاشورا، ایام فاطمیه و اعیاد و شهادت ائمه اطهار نبود نطفه انقلاب هیچ گاه بسته نمی‌شد به عبارتی نطفه انقلاب که هم اکنون استکبار جهانی را به چالش کشیده است در مناسبت‌های دینی و مذهبی بسته شد.

نطفه انقلاب در مناسبت‌های دینی و مذهبی بسته شد

دشمن به دنبال نفوذ در مناسبت‌های مذهبی و دینی است
حجت‌الاسلام دشتکی بیان کرد: دشمن با یک مطالعه و برنامه ریزی دقیق و سپس سرمایه گذاری هنگفت با ورود به مناسبت های دینی مسلمانان به دنبال از بین بردن و کم رنگ کردن نورانیت و فضایل و سیره و سنت اهل بیت(ع) است.
این مقام مسئول یادآور شد: اگر به دنبال تعمیق باور‌های دینی، مانایی انقلاب و ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه هستیم باید توجه بیشتری به مناسبت‌های دینی و مذهبی داشته باشیم در این میان مداحان به اندازه یک بمب هسته‌ای می‌توانند موثر واقع شوند.
وی گفت: خاستگاه فضایل و انقلاب در ایام فاطمیه است، عصاره خوبی‌ها و فضایل انبیاء در دین مقدس اسلام و در جلوه و قامت نبی اکرم(ص) و سپس در جلوه ولایت و در قامت حضرات معصومین تجلی و تداوم یافته است، انحرافی که پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) شکل گرفت توسط تنها سرباز مدافع حریم ولایت یعنی حضرت زهرا(س) با آن مقابله شد و این مهم همان است که امام زمان(عج) فاطمه(س) را الگوی خود می‌داند.

نطفه انقلاب در مناسبت‌های دینی و مذهبی بسته شد
خوانش سعادت بشر در مناسبت‌های دینی و مذهبی است
حجت‌الاسلام دشتکی اظهار کرد: ستاد شئون فرهنگی در کشور با محوریت سازمان تبلیغات یکی از ستاد‌های تأثیرگذار در کشور است و یکی از افتخارات آن، توجه به اولویت‌های تبلیغ در مراسم و برنامه‌های مذهبی است در این میان ستاد می‌تواند در این ایام به برخی مسائل مهم همچون توحید، نبوت و دستاورد‌های نظام وانقلاب بپردازد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه مداحی امروز استان از نظر محتوایی کم نظیر است افزود: ستاد شئون فرهنگی استان به دو صورت محتوایی و ظاهری به انجام وظیفه می‌پردازد که سامان دهی تبلیغات شهری نمونه دوم این مهم و نهادینه کردن برخی اصول و ارزش‌ها در شبکه تبلیغ نمونه محتوایی آن است.

captcha