حاکمیت قانون موجب پیشرفت کشور است
کد خبر: 3692801
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
آیت‌الله هادوی تهرانی:

حاکمیت قانون موجب پیشرفت کشور است

گروه حوزه‌های علمیه: استاد تفسیر و خارج فقه و اصول حوزه با تأکید بر لزوم پایبندی همه مردم و مسئولان به قانون گفت: حاکمیت قانون موجب پیشرفت کشور است.

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره زمر گفت: در سوره مبارکه زمر، خداوند در آیات ۳۶ و ۳۷، به کافی بودن خودش برای بندگان و در آیه ۳۸ هم به توحید در خالقیت اشاره کرد که در واقع این آیات به معنایی به توحید ربوبی و اینکه همه امور به دست خداوند تبارک و تعالی است، اشاره دارد.

وی افزود: خداوند سپس می‌فرماید: شما با این وصف که می‌بینید و توحید خالقی را قبول دارید و می‌شنوید ولی قبول نمی کنید که قدرت انجام تمام کارها به دست خداوند است؛ پس هر کاری می‌خواهید انجام بدهید و من هم کار خودم را انجام می‌دهم؛ بعد می‌فهمید عذاب خوارکننده برای چه کسی خواهد آمد.

آیت‌الله هادوی با بیان اینکه قرآن، تاریخمند نیست، تصریح کرد: قرآن برای همه زمان‌ها و مکان‌ها و آدم‌ها است حتی آنهایی که به ظاهر مسلمان هستند البته مراتب انکار و کفر متفاوت است: یک کسی رسما کافر است ولی یک کسی اسمی مسلمان است! اما نکته این آیه یک بحث عمومی است؛ حالا هر کاری می خواهید بکنید اما به خاطر داشته باشید که ما به شما گفتیم که خدا همه کاره است؛ ما راه را نشان دادیم.

وی با تاکید بر اینکه امور کشور باید بر مبنای قانون پیش رود تصریح کرد: اگر روی حساب و قانون و عدالت و بیطرفی و ... کار کنیم، مشکلی نیست و انشاالله کار جلو می‌رود اما اگر خدایی نکرده رعایت نشد و همان مشکلات دوره گذشته پیش آمد مثل وضعیتی که الان در عربستان سعودی وجود دارد؛ اینطور نیست که مردم همواره صبر کنند.

این استاد حوزه بیان کرد: الان شبکه‌های اجتماعی هستند که در یک لحظه هزاران نفر آن را می‌بینند؛ بنابراین مردم و مسئولان باید همواره در صحنه باشند و از آرمان‌ها و ارزش‌ها دفاع کنند و کشور را به مسیر درست پیش ببریم.

captcha