برای جذب گردشگر از کشورهای اسلامی موفق نبودیم
کد خبر: 3692804
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

برای جذب گردشگر از کشورهای اسلامی موفق نبودیم

گروه اجتماعی- استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه مقوله زیارت چه در حوزه توسعه امکانات مورد نیاز، زیرساخت‌ها و مسائل فرهنگی به عنوان یک نیاز جامعه بشری است، افزود: با توجه به توسعه‌ای که زیارت و متناسب با آن مسائل مختلفی نظیر تکنولوژی، تفکرات مختلف و مسائل خدماتی پیدا کرده، نیازمند مرکزی بودیم تا به صورت پویا، موضوع زیارت را مورد مطالعه قرار دهد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، امروز، 29 بهمن‌ماه در آیین افتتاحیه پژوهشکده گردشگری و زیارت دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: پژوهشکده گردشگری زیارت دانشگاه فردوسی مشهد کاملاً با هدف کاربردی برای حل معضلات گردشگری زیارت در استان راه اندازی شده است، اما شاید در برخی از موضوعات و سایر پژوهشکده‌ها تنها کارکرد پژوهش گسترش علم باشد.

وی ادامه داد: بسیار خرسندیم شهر مشهد بزرگ‌ترین شهر زیارتی نه تنها در جهان اسلام بلکه در میان تمام زیارتگاه‌هایی که در دنیا وجود دارد، محسوب می‌شود، شهری با این وسعت وعظمت و با این تعداد مسافر و زائر مشابه آن وجود ندارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه مقوله زیارت چه در حوزه توسعه امکانات مورد نیاز، زیرساخت‌ها و مسائل فرهنگی به عنوان یک نیاز جامعه بشری است، افزود: با توجه به توسعه‌ای که زیارت و متناسب با آن مسائل مختلفی نظیر تکنولوژی، تفکرات مختلف و مسائل خدماتی پیدا کرده، نیازمند مرکزی بودیم تا به صورت پویا موضوع زیارت را مورد مطالعه قرار دهد.

رشیدیان ادامه داد: ما باید بتوانیم از ظرفیت‌های علم و دانایی در استان چه در حوزه بومی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها برای حل معضلات و مشکلات نه  تنها در حال حاضر بلکه در یک افق بلند مدت برای توسعه زیارت استفاده کنیم.

در جذب گردشگر از کشورهای اسلامی چندان موفق نبودیم

وی با اشاره به اینکه طبق مطالعات در سال‌های اخیر نتواسته‌ایم به آن میزانی که باید از کشورهای مذهبی مجاور برای موضوع زیارت  به مشهد جذب گردشگر داشته باشیم، افزود: امید است با راه‌اندازی پژوهشکده گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و دانشی که در دانشگاه‌ها وجود دارد، بتوانیم در جهت توسعه کمی و کیفی و ارتقاء فرهنگ زیارت در کشورمان به خصوص در مشهد به عنوان پایتخت جهان اسلام، گام برداریم.

 استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: در حال حاضر ارگان‌های مختلفی نظیر آستان قدس رضوس، اداره میراث فرهنگی  و گردشگری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری و سایر حوزه‌ها در زمینه زیارت و گردشگری فعالیت می‌کنند و سه استان قم، شیراز و خراسان رضوی در کشور دارای معاونت گردشگری زیارت هستند.

 انتهای پیام

captcha