همایش «ایثار، زبان صلح جهانی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3692838
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴

همایش «ایثار، زبان صلح جهانی» برگزار می‌شود

گروه جهاد و حماسه ــ مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر از برگزاری همایش «ایثار، زبان صلح جهانی» توسط دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و با همکاری دانشگاه تهران خبر داد.

رد نشود//همایش «ایثار، زبان صلح جهانی» برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ایثار، اسلام کریمی، مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، با بیان اینکه همایش «ایثار، زبان صلح جهانی» با همکاری دانشگاه تهران در دانشکده زبان و ادبیات خارجی این دانشگاه و با حضور جمعی از مسئولان، صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه برگزار می‌شود، افزود: این همایش 5 اسفندماه برگزار می‌شود و در آن تعدادی از اساتید دانشگاه به تبیین و تشریح مفهوم ایثار به‌عنوان گفتمان بین‌المللی و ابزاری کارآمد در عرصه ارتباطات و دیپلماسی جهانی خواهند پرداخت.
مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر ایثار و روحیه ایثارگری را دارای ارزش و منزلت اجتماعی در تمام جوامع دنیا دانست و افزود: این زبان مشترک بین‌المللی می‌تواند در همگرایی ملت‌ها و کشورها تأثیرگذار باشد.
وی با اشاره به حماسه بزرگ هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد: جان‌فشانی و حماسه بزرگ 8 سال دفاع نابرابر در مقابل تجاوز دشمنان به سرزمین ایران اسلامی، سرمایه اجتماعی ارزشمندی است که می‌تواند در توسعه ملی کشور مورد استفاده قرار گیرد.
محورهای این همایش بررسی و معرفی مصادیق عینی ایثار در پیشینه تاریخ ایران، تبارشناسی ارزش‌های پایداری و ایثار در زبان و ادبیات اساطیر کهن، تیپ‌شناسی مراتب ایثار اجتماعی، زبان ایثار و گفتمان صلح جهانی، تحلیل ادبیات صلح و ادبیات پایداری، آسیب‌شناسی فرهنگ ایثار، ایثار و ادبیات صلح و پایداری در هنرهای تجسمی است.

انتهای پیام/

captcha