برگزاری آیین تجلیل از پزشکان و همکاران بانک خون‌بند ناف جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3692884
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶

برگزاری آیین تجلیل از پزشکان و همکاران بانک خون‌بند ناف جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری

برگزاری آیین تجلیل از پزشکان و همکاران بانک خون‌بند ناف جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گروه اجتماعی: آیین تجلیل از پزشکان و همکاران بانک خون‌بند ناف رویان با حضور رئیس جهاد دانشگاهی استان، رئیس مرکز بهداشت استان، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی، رئیس بیمارستان هاجر شهرکرد و مسئول مرکز ناباروری استان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از ایسنا، وحید خلیلی، رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در آیین تجلیل از پزشکان و همکاران بانک خون‌بند ناف رویان، ضمن تشکر از پرسنل پزشکی استان، اظهار کرد: اکنون ذائقه بشر در توسعه یافتگی تغییر یافته است و از پول بنیان بودن به سوی انسان محوری و ایده محوری تغییر یافته است که این امر در مسیر دنیای فناوری اطلاعات و دانش‌های نوین محقق خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه لازم است دستگاه‌های دانشگاهی در ترویج گفتمان دانش‌بنیان، فرهنگ سازی و نشان‌های عملی آن کوشا باشند، افزود: از زمان تاسیس بانک خون بند ناف رویان در استان با استقبال بی‌نظیر دانشگاه علوم پزشکی استان مواجه شد.
خلیلی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در حوزه پزشکی یاری‌گر نظام سلامت در کشور باشد و هدف جهاد دانشگاهی از ورود به این حوزه، همین امر است.
وی خاطرنشان کرد: امید است بتوان شعبه‌های دیگری از حوزه پزشکی و سلامت را توسط جهاد دانشگاهی در استان ایجاد کرد.
مسئول نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف جهاد دانشگاهی استان نیز گفت: این مرکز از سال 93 کار خود را آغاز کرده است و در فروردین ماه 94 نخستین نمونه‌گیری در استان انجام شده است.
فاطمه روستایی افزود: اکنون در شهرستان‌های بروجن، فارسان و در بیمارستان‌های هاجر و تامین اجتماعی شهرستان شهرکرد نمونه‌گیری در حال انجام است و در تلاش هستیم تا در شهرستان‌های لردگان و اردل نیز با آموزش نیروهای بومی، این امر انجام شود.
وی تصریح کرد: از ابتدای راه‌اندازی بانک خون بند ناف رویان تاکنون بیش از 200 نمونه خون بند ناف دریافت و به تهران ارسال شده که پس از طی مراحل مختلف فریز شدند.
روستایی ادامه داد: روند قراردادها به نحوی است که مادر در هفته سی و ششم بارداری به دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان استان واقع در بیمارستان هاجر مراجعه می‌کند و در صورت عدم وجود مشکل خاصی، با فرد متقاضی قرارداد بسته خواهد شد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر سرطان‌های مغز استخوان و خون و اکثر بیماری‌های خونی و تالاسمی ماژور با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف درمان می‌شود.
روستایی بیان کرد: صورت عدم توانایی در پرداخت هزینه، مبلغ مورد نظر تقسیط خواهد شد.
یادآور می شود، در پایان این مراسم از پزشکان و افرادی که با بانک خون بند ناف رویان همکاری داشتند تقدیر و به آنان جوایزی اهدا شد.

captcha