برنامه 5 ساله شهرداری در یزد تدوین می‌شود
کد خبر: 3692896
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴

برنامه 5 ساله شهرداری در یزد تدوین می‌شود

گروه اجتماعی- رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: یکی دیگر از اقدامات شاخص شورای پنجم شهر یزد، تلاش برای تدوین برنامه 5 ساله شهرداری برای اولین بار است، البته در دوره‌های قبل نیز قدم‌هایی برداشته شده بود، اما محقق نشد.

به گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی سفید، رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه مبنای کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد، مباحث فرهنگی است، اظهار کرد: شورای جدید با رویکرد فرهنگی روی کار آمده است چرا که فرهنگ از ضروریات جامعه است.

سفید ادامه داد: توجه به اخلاقیت، فرهنگ اصیل یزدی‌ها، خوشنامی و انصاف یزدی‌ها، توجه به فرهنگ برای توسعه گردشگری، توجه به فرهنگ پیاده‌روی و غیره باید در جامعه حفظ شده و تسری یابد.

وی افزود: شورای شهر همچنین توجه ویژه‌ای به جلب مشارکت شهروندان دارد و با رسیدگی به امور مردم در این مدت کوتاه، همراهی خود را به انها اثبات کرده است از این رو شاهد افزایش مشارکت مردم با شهرداری و شورای شهر هستیم.

رئیس شورای شهر گفت: یکی دیگر از اقدامات شاخص شورای پنجم شهر یزد، تلاش برای تدوین برنامه 5 ساله شهرداری برای اولین بار است، البته در دوره‌های قبل نیز قدم‌هایی برداشته شده بود، اما محقق نشد.

وی افزود: برای تدوین این برنامه، گروه‌های متخصص از جمله دانشگاهیان، صاحب نظران، اعضای شورای شهر و شهرداری و متخصصان هم گردهم آمده‌اند و قرار است این برنامه با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط تدوین و مصوب شود.

سفید با بیان اینکه این برنامه با رویکرد فرهنگی در حال تدوین است، اظهار کرد: شورای شهر تمام اهتمام خود را به کار گرفته است که توسعه شهر با مشارکت و همراهی مردم اتفاق بیفتد.

وی اضافه کرد: مشارکت مردم مهم‌ترین رکن برای پیشرفت و توسعه شهر است. با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر شاهد افزایش مشارکت مردم و استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهر هستیم که نتایج تلاش‌هایی است که برای جلب مشارکت مردم صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: در این مدت تلاش کردیم که امور مربوط به شهروندان که در شهرداری معطل مانده بود را رسیدگی کنیم و شاهد سامان یافتن بسیاری از این امور از جمله مالکان اراضی واقع شده در طرح‌ها بودیم و بعد از گذشت چندین سال توافقات حاصل شد.

وی افزود: برای رفع نیازهای شهروندان نیز گام‌های اساسی برداشته شده است که برای مثال می‌توان به انجام توافقات برای ایجاد یک مجموعه تفریحی و گردشگری مقابل پارک کوهستان اشاره کرد.

سفید تاکید کرد: اعضای شورای شهر در این دوره تلاش کردند که کارهای معطل مانده شهروندان در شهرداری را رفع و رجوع کنند و نارضایتی که از این بابت در بین مردم وجود داشت برطرف شود که این محقق شد و شاهد افزایش همراهی و مشارکت مردم با شهرداری و شورای شهر هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد یکی دیگر از رویکردهای شورای شهر در دوره جدید را توجه به صنعت گردشگری و رونق بافت تاریخی بیان کرد و افزود: با توجه به جهانی شدن شهر یزد شورای شهر ر اولین گام نسبت به تشکیل کمیسیون گردشگری اقدام کرد که مسیر برای تحقق اهداف شهرداری و شورای شهر برای رونق گردشگر در شهر یزد، آماده شود.

وی با اشاره به رویکرد مثبت اعضای شورای شهر به بافت تاریخی، گفت: رسیدگی به نارضایتی مردم ساکن در بافت تاریخی از جمله خیابان مسجد جامع و قیام یکی از اقدامات جدی شورای جدید شهر یزد بود.

سفید توضیح داد: با ایجاد دفتر مشاوره در این خیابان ها و دریافت نظرات کسبه و ساکنان، نارضایتی به حد قابل توجهی کاهش یافته است.

وی افزود: یکی از اهداف شورای اسلامی شهر یزد توجه به بافت تاریخی به نحوی است که باعث نارضایتی شهروندان و ساکنان آن نباشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات تشکیل کمیسیون‌های شهر هوشمند و نظارت، تلفیق و حقوقی بود و انشاالله به زودی شاهد تغییراتی جدی در این حوزه در شهر یزد خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد اظهار امیدواری کرد با بررسی بودجه سال آینده در شورای شهر و توجه به نیازهای اصلی از جمله حمل ونقل عمومی، پیاده‌راه سازی و تامین پارکینگ شاهد افزایش رضایت شهروندان از عملکرد شورای شهر باشیم./انتهای پیام

منبع: شورای شهر یزد

captcha