اختصاص 14 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مسجد جدید صاحب الزمان(عج)
کد خبر: 3693041
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
تحقق وعده مدیریت شهری در پی تخریب مسجد/

اختصاص 14 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مسجد جدید صاحب الزمان(عج)

گروه اجتماعی- در پی تخریب مسجد صاحب الزمان(عج)، وعده مدیریت شهری مشهد مبنی بر ساخت مسجدی جدید در نزدیکی همان محل تحقق می‌یابد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، با تخصیص اعتبار 14 میلیاد ریالی، مسجد صاحب الزمان(عج) در زمینی به مساحت 444 مترمربع و در زیربنای 740 مترمربع درنزدیکی مسجد تخریب شده حوض معجردار، احداث خواهد شد.
مصطفی نعمتی، شهردار منطقه ثامن مشهد در این خصوص گفت: مجموعه مجری طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی از ابتدای مسیر اجرای طرح همواره و در حد توان و اختیارات خود اهمیت ویژه‌ای برای اماکن مذهبی و اجتماعی موجود در منطقه قائل بوده است.
نعمتی با اشاره به وجود 60 مسجد و حسینیه فعال در سطح منطقه ثامن، بیان کرد: ممکن است به دلیل قرارگیری برخی از این مراکز و اماکن در مسیر اجرای طرح، تخریب شوند.
وی بر اخذ مجوزهای قانونی در خصوص مساجدی که این وضعیت را داشتند اشاره کرد و گفت: براین اساس، مجوزهای قانونی مبنی بر تبدیل به احسن و تجمیع مساجد خرد از متولیان امر دریافت شده است.
شهردار منطقه ثامن مشهد به تخریب مسجد صاحب الزمان(ع) اشاره و اظهار کرد: چندی پیش، این مسجد که در مسیر اجرای راستگرد ورودی شارستان قطاع 4 یا بولوار شهید حاجی حسنی کارگر قرار داشت، تخریب شد.
نعمتی افزود: مسجد جدید در زمینی به مساحت 444 مترمربع و در ابتدای بولوار حاجی حسنی کارگر 3، جنب مجتمع فرهنگی و آموزشی امامت احداث خواهد شد.
وی ابراز کرد: در حال حاضر با اخذ طراح و مشاور پروژه، مرحله طراحی بنای مسجد انجام شده و با تأمین اعتبار 7 میلیارد ریالی از ابتدای سال آینده عملیات اجرایی پروژه آغاز خواهد شد.
شهردار منطقه ثامن مشهد افزود: اجرای کامل ساختمان مسجد هزینه‌ای بالغ بر 14 میلیارد ریال می‌طلبد، این مسجد در زیربنای 740 مترمربع و با در نظرگرفتن امکانات رفاهی و بهداشتی مجهز، بنا خواهد شد.
نعمتی با اشاره به احداث 2 مسجد دیگر، بیان کرد: تاکنون دو مسجد امام هادی(ع) در حاشیه بولوار امیرالمومنین(ع) و مسجد امام خمینی(ره) در حاشیه میدان امر به معروف و نهی از منکر در قطاع 3، احداث  شده و به بهره‌برداری رسیده است.
گفتنی است؛ در حال حاضر مکان موقتی در ابتدای تقاطع شارستان قطاع 3 تجهیز شده و تا زمان احداث و تکمیل ساختمان جدید مسجد صاحب‌الزمان(عج) در اختیار نمازگزاران قرار گرفته است.

انتهای پیام

captcha