جویندگان علم، مهاجران الی‎الله هستند
کد خبر: 3693043
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

جویندگان علم، مهاجران الی‎الله هستند

گروه اجتماعی ــ معاون آموزش حوزه‎های علمیه هجرت علمی برای کسب علوم اهل بیت(ع) را بهترین نوع هجرت یعنی هجرت الی الله دانست.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین رستم نژاد امروز در جمع خبرنگاران در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم با اشاره به آغاز ثبت نام پذیرش طلاب در حوزه علمیه گفت: با توجه به اینکه روحانیت، امروزه در یک موقعیت خطیر قرار گرفته است شرایط حوزه های ما باید با گذشته متفاوت باشد.
وی افزود: دنیا امروز تشنه معارف ناب اسلامی است و امروز نظام مقدس اسلامی که برخاسته از حوزه و مکتب اهل بیت(ع) است باید به این نیازها جوابگو باشد.
وی بیان کرد: از این روی کسانی که وارد حوزه می‎شوند باید وضعیت را بدانند و به همین دلیل باید اطلاعات خود را در حد قابل قبولی ارتقا دهند؛ کسی که وارد این کسوت شده است باید بدانند که باید تا آخر سرباز امام عصر بداند و پاسخگوی همه و نیازها باشد؛ باید بداند که او می آید تا باری از بارهای زمین مانده زمان را که مرتبط با مسایل دینی است بردارد.
معاون آموزش حوزه با ذکر این مطلب که حوزه نمی‎تواند خدمت مستقیم به کسی داشته باشد اظهارکرد: متاقضیان حوزه باید بدانند که وارد یک وادی خدمت محض شده اند؛ اگر می خواهیم به خروجی صادقانه برسیم باید ورودی صادقانه داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد اظهارکرد: از برترین مراتب هجرت، هجرت علمی و دینی است؛ هجرت از جهل به علم، بهترین مصداق هجرت الی الله و الی الرسول است؛ قرآن کریم نیز بر این اصل اصرار دارد؛ مدرک حوزه را خدا تضمین کرده است.
معاون آموزش حوزه های علمیه بیان کرد: دفتر نام نویسی در سربازخانه امام زمان باز شده است؛ امروزه نصرت دین الهی بر فرزندان این مکتب و سرمایه های شیعه لازم تر از پیش است.
وی کیفی گزینی را مهمترین رویکرد معاونت آموزش حوزه در پذیرش طلاب دانست و گفت: در ثبت نام صرفا به نمره بالا و استعداد جوانان نگاه نمی کنیم بلکه انگیزه خانواده اراده و همت و مسایل پیرامونی نیز در این گزینش بسیار مهم و موثر است؛ در شرایط اعلامی به دنبال پرکردن ظرفیت نیستیم؛ یک چهارم ظرفیت خود را انتخاب کردیم زیرا باید حتما شرایط خود را احراز کنیم.
وی گفت: تقویت مدارس و حوزه های علمیه استانی و شهرستانی و بومی گزینی در پذیرش از نکات دیگر پذیرشی است؛ پذیرش برای دو دوره بلند مدت جاری و رسمی و سفیران هدایت (5ساله( در سه مقطع پذیرش انجام می شود.
حجت‏‎الاسلام رستم نژاد اظهارکرد: ابزار تشویقی از سوی حوزه در نظر گرفته است ولی در حال انجام است؛ مهاجران از حوزه قم قطع شهریه می شوند ولی تلاش می کنیم که این شهریه باقی بماند؛ همچنین در زمینه تبلیغی نیز سعی می شود که کمک مسکنی نیز به طلاب داده شود که البته این مسایل در حد طرح است؛ امکان تحصیل در شهرستان ها به شکل حضوری و مجازی فراهم است و دیگر بهانه تقطیع نیز وجود ندارد.
گفتنی است ثبت نام از 12 اسفندماه آغاز می شود و تا 15 فروردین 97 نیز ادامه دارد و متقاضیان به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha