شرایط حضور بانوان در فعالیت‌های اجتماعی جامعه فراهم شود
کد خبر: 3693109
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

شرایط حضور بانوان در فعالیت‌های اجتماعی جامعه فراهم شود

گروه اجتماعی- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌جنوبی گفت: باید شرایط حضور بانوان در جامعه فراهم شود چرا که تاثیر حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی کمتر از مردان نبوده و حضور این قشر از جامعه در دوران دفاع مقدس به خوبی دیده شد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمد حسینی، امروز30 بهمن‌ماه، در اولین همایش بانوان موفق در بیرجند، اظهار کرد: تاثیر بانوان برای حرکت و توسعه در جامعه از مردان موثرتر است.
وی با بیان اینکه 70 درصد ظرفیت جامعه برای حضور بانوان مستعد است، افزود: اگر زنان بخواهند حضور تاثیرگذار در جامعه داشته باشند باید از جایگاه خود دفاع کرده و شرایط را تغییر دهند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: نوع رفتار ما برای عبور از گذرگاه‌های سخت مناسب نیست و باید برای کارهای خود ضابطه عقلانی داشته باشیم.
حسینی افزود: بانوان در جامعه کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و از مشکلاتی که داریم این است که عادت کردیم نگاه فردی و فردگرایی داشته باشیم و خلاق نیستیم.
وی ادامه داد: بانوان باید در صحنه‌های مختلف جامعه نقش آفرین بوده و آن قدر کار و تلاش کنند تا در جامعه حضور یابند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید همدیگر را بپذیریم و برای یکدیگر جایگاه قایل باشیم تا بتوانیم با همدیگر کار کنیم، افزود: باید بانوان سعی کنند در جامعه نقش آفرین باشند.
ضرورت تغییر نگاه جامعه به فعالیت بانوان
حسینی ادامه داد: بانوان باید آنقدر تلاش کرده تا فرهنگ و نگاه جامعه را نسبت به حضور فعال بانوان در عرصه‌های مختلف تغییر دهند.
وی کشور ایران را کشوری بکر برای سرمایه‌گذاری دانست و یادآور شد: در بخش سرمایه‌گذاری و توسعه به نحوی باید عمل شود که مدیریت از دستمان خارج نشود.
انتهای پیام

captcha