ارسال 18 هزار نسخه کتاب به روستاهای پاک خراسان رضوی
کد خبر: 3693138
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

ارسال 18 هزار نسخه کتاب به روستاهای پاک خراسان رضوی

گروه فرهنگی- بیش از 18 هزار نسخه کتاب از طرف اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به 101 روستای معرفی شده به عنوان روستای پاک ارسال شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، بیش از 18هزار نسخه کتاب از طرف اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، به 101 روستای معرفی شده، به عنوان روستای پاک ارسال شد.
احسان سیفی، کارشناس منابع اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: پيرو اجرای طرح «روستای پاك» و در راستای توسعه و ترويج فرهنگ كتاب و كتابخوان، تعداد 101 بسته، بيش از 18000 نسخه كتاب جهت 101 روستای پاك كه هر بسته كتاب به طور متوسط شامل 170 تا 180 نسخه كتاب با موضوع خانواده، تعليم و تربيت، ازدواج و آموزش‌های پيش از آن، همسرداری و برخی موضوعات عمومی مانند روان‌شناسی، مهارت‌های زندگی و... است، به روستاهای هدف طرح پاک ارسال شد.
سیفی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده، اداره امور کتابخانه‌ها با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها و دهیاری‌های روستاهای پاک، برنامه‌‎ريزی برای امانت كتاب‌ها در روستا و گردش اين منابع و بهره‌مندی عموم مردم روستا از آن انجام شده است.
یادآور می‌شود، طبق این طرح، روستای پاک، روستایی است که دارای 7 شاخصه برجسته فرهنگی و اجتماعی عاری از بی‌سوادی، بی‌کاری، طلاق و اعتیاد باشد و تمامی خانواده‌های روستا نیز تحت پوشش بیمه روستایی درآمده باشند؛ همچنین مطالعه سالانه حداقل یک کتاب برای باسوادان روستا به عنوان مؤلفه دیگر روستای پاک است که با فعالیت‌های انجام شده در سال جاری، بیش از101 روستا در استان با این مشخصه‌ها معرفی شدند.

captcha