تقریر بی‌طرفانه یک رویداد تاریخی، بیان درست واقعیت و صحنه است
کد خبر: 3693151
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸

تقریر بی‌طرفانه یک رویداد تاریخی، بیان درست واقعیت و صحنه است

گروه اجتماعی: رئیس دفتر استانی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: کسی که می‌گوید من بی‌طرف هستم، نباید واقعیت را دگرگون کند؛ روایتگری بی‌طرفانه، بیان درست واقعیت و صحنه است.

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در مراسم سوگواری ایام فاطمیه و در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز که 29 بهمن ماه برگزار شد،  با اشاره به شهدای دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم، گفت: با خواندن و شنیدن بزرگی‌های شهدا، گاهی احساس می‌شود که آن شهید انسانی با عم 70 یا 80 ساله بوده است؛ چرا مظروفی که در ظرف ما قرار می‌گیرد محدود است اما مظروفی که در ظرف یک شهید یا عارف قرار میگیرد گسترده است؟

وی ادامه داد: مفهوم اتصال به سرچشمه در این مظروف و ظرفها مشخص می‌شود و برخی‌ها به دلیل عدم حضور در این حریم، از توان دریافت این مفاهیم عاجز هستند؛ کسی که شهید دفاع مقدس را کشته جنگ و شهید راه پیروزی انقلاب اسلامی را کشتگان انقلاب 57 عنوان می‌کند برای رسیدن به این مفهوم راه طولانی در پیش دارد.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان تاکید کرد: بین کشته و مرده در برابر شهید تفاوت ماه من و ماه گردون و تفاوت از زمین تا آسمان است؛ بیان کلمه شهید، بار معنایی به دنبال خود دارد که این بار در ذیل واژه کشته و مرده قابل فهم نیست.

شفیعی با اشاره به آیه قرآنی «وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْياءٌ وَ لكِنْ لا تَشْعُرُونَ‌» عنوان کرد: در دوران کنونی نیز افرادی چه با عنوان استاد دانشگاه یا عالم حوزه هستند، اما دست آنها به مفهوم بلند شهادت نرسیده نیز وجود دارد و فرق بین شهید و مرده را تشخیص نداده‌اند.

وی با بیان اینکه با جابجایی بین کلمات بار معنایی آنها عوض می‌شود، ادامه داد: میان عبارت «جنگ ایران و عراق» با «جنگ تحمیلی» تفاوت بسیار است و داستان ما، داستان جنگ تحمیلی به نیابت از نظام سلطه و ایستادگی و دفاع مقدس هشت ساله تمام قامت یک ملت است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به اینکه وقتی از عبارت جنگ ایران و عراق استفاده شد شهید فهمیده به عنوان کشته این جنگ عنوان می‌شود، افزود: آیا این تقریر بی‌طرفانه از یک رویداد تاریخی است؟ کسی که می‌گوید من بی‌طرف هستم واقعیت را نباید دگرگون کند؛ روایتگری بی‌طرفانه، بیان درست واقعیت و صحنه است.

وی گفت: دبیرکل سازمان ملل متحد رسما از آغاز جنگ تحمیلی توسط صدام اشاره کرد و این سند در نهادهای حقوقی و بین المللی ثبت شده است؛ ایستادگی هشت ساله ملت را با واژه دفاع مقدس عنوان ندادن و آن را با تعبیر جنگ ایران و عراق یاد کردن نه تنها بیطرفی نیست بلکه بی‌انصافی و جفا است.

شفیعی با اشاره به اینکه شهید دفاع مقدس، مدافع حرم و جان‌باخته در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی، کشته نیست، خاطرنشان کرد: برخی‌ها در این مسیر به دنبال چه چیزی هستند؟ قرار دادن دوره پهلوی موازی با دوران رهبری امام (ره) که شرق و غرب در برابر او تعظیم کردند با بی طرفی منافات دارد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان اظهار كرد: وقتی در صحنه و میدان دو خاکریز قرار دارد باید در پشت یکی از آنها باشیم و حد وسطی وجود ندارد، در هم‌آوردی دو لشکر و سپاه حق و باطل باید در یکی از این دو قرار داشت.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) متفاوت است و اگر ما انکار تفاوت کردیم بی‌طرف نیستیم چراکه تفاوت وجود دارد، گفت: در عرصه جنگ حق و باطل نمی‌توان بی طرف بود؛ خروجی معارف فاطمی با سن محدود حضرت زهرا(س) امری عادی نیست و به همین دلیل میان این بانوی بزرگ جهان با همه بانوان دیگر تفاوت وجود دارد.

شفیعی با اشاره به اینکه در بیان حق، سکوت جائز نیست تا چه برسد به وارونگی و جای سفید و سیاه را عوض کردن، گفت: ایام شهادت حضرت فاطمه(س) یعنی ایام توجه به اینکه اگر حق را نگفتیم حق به مسلخ خواهد رفت و سر او را خواهند برید. اگر امروز زبان اعتراض بلند نشد و نگفتیم که در دانشگاه شهید چمران و تریبون رسمی آن، کسی حق ندارد بگوید من ضدانقلاب هستم و آنهایی که در عرصه‌های دفاع مقدس به زمین افتاده‌اند کشته‌شدگان به شمار می‌روند، در آینده، بچه‌های انقلابی و دانشجویان حزب الهی را در دانشگاه از صحنه خارج خواهند کرد.

وی عنوان کرد: جابجایی شهید و جلاد و گرفتن ژست روشنفکرمآبیِ بی‌طرفی، میدانی است که خریدار ندارد؛ مجلس عزای حضرت زهرا(س) و دفاع فاطمه از ولایت، حجت و سندی است که نباید سکوت کرد. برخی با روشنفکر مآبی، انقلاب اسلامی ایران را محصول تورم در دوران هویدا و آموزگار معرفی کردند؛ آیا این تقریر بیطرفانه از انقلاب اسلامی است؟

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) شهیده‌ای است که امروزه دل‌های میلیون‌ها انسان به یاد او می‌تپد، ادامه داد: حضرت زهرا(س) انسانی است که در برابر نسیان و انکار غدیر از خانه شبانه بیرون می‌آمد؛ حضرت زهرا(س) صرفا برای حاجت گرفتن و توسل در مشکلات نیست، بلکه او نسخه با کمالی از انسانی است که باید در جایگاه خلیفه الهی، استقرار پیدا کند.

وی با بیان اینکه سنت‌های الهی و تجربه‌های تاریخی، عجیب هستند، اظهار كرد: انسانهایی که در روز دفاع از حق سکوت کنند در هنگام غلبه باطل خود آنها نیز مصون نمی‌مانند؛ در مقام انصاف، حتی همين بيطرفی ادعایی را مدیون كسانی هستيد كه 8 سال خون دادند تا به امنيت شما تعرضی صورت نگيرد.

شفیعی با اشاره به اینکه در روزگار هجوم و تجاوز دشمن، باید سرود حماسه سر داد و نباید به صبر و همراهی توصیه کرد، بیان کرد: بازخوانی مجموعه شخصیت حضرت زهرا(س) و ابعاد مختلف ایشان، ضرورت امروز و فردای ما است. اگر حضرت زهرا(س) در صحنه اجتماعی موفق و پیروز در خط مقدم است به دلیل موفقیت در صحنه درونی است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: امام خمینی(ره) به دلیل بنده و عبدالله بودن و غلبه بر نفس خود توانست در برابر آمریکا و دو ابر قدرت بایستد؛ امروز میدان مبارزه و مقاومت در پیشروی ما است.

وی در پایان با بیان اینکه درس حضور اجتماعی حضرت زهرا(س) درس حضور امروز آزادگان عالم است، گفت: ایستادن، به خود متکی بودن و تنها خدا را خدا دیدن، درس امروز آن حضرت است.

انتهای پیام

captcha