حق شهدای قرآنی ادا نشده است
کد خبر: 3693183
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
سپاسی:

حق شهدای قرآنی ادا نشده است

گروه فعالیت‌های قرآنی-مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: تمام شهدا با آیات قرآن انس داشتند و لازمه شهادت نیز همین انس با قرآن بود، ما مدیون شهدا و قرآنیم و در مورد هیچکدام آنچنان که باید، انجام وظیفه نکردیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، اولین یادواره شهدای قرآنی استان مرکزی تحت عنوان«سوره‌های سرخ» با معرفی 61شهید قرآنی و با سخنرانی حجت‌الاسلام کاظم سپاسی، مدیر حوزه علمیه استان، جمعی از مدیران و خانواده معظم شهدا امروز، 30بهمن ماه در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد.
حجت‌الاسلام سپاسی در این مراسم گفت: برگزاری یادواره شهدای قرآنی در مسیر توسعه خدمات مرتبط با قرآن است، ارتباط شهدا با قرآن باید دقیق‌تر و ظریف‌تر مورد واکاوی قرار گیرد و حقایق بازگو شود.از ارزش‌های دوران دفاع مقدس و شهدا فاصله گرفته‌ایم در دوران تثبیت و چهل سالگی انقلاب باید ارزش‌های قرآنی شهدا بیشتر تشریح شود.
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: روشن کردن حقایق برای نشان دادن مسیر به نسل جوان جهت بازگو کردن ارزش‌های این حوزه بسیار با اهمیت است و نباید مورد غفلت قرار گیرد. یادواره شهدای قرآنی تنها یک یادواره ساده نیست این مراسم راهگشای ارزش‌های قرآن، انقلاب و شهداست هر قدمی که در این زمینه برداشته می‌شود علامتی برای بازکردن راه سعادت و کمال به سوی انسان‌هایی است که در جستجوی راه کمال و سعادت هستند.
حجت‌الاسلام سپاسی گفت: علامه طباطبایی به مقام شهدا ابراز حسرت کردند به ایشان گفتند روایت است که علما به واسطه قلم، جوهر و علم بر شهدا افضل هستند و ایشان در جواب گفتند روایت را قبول دارم اما باید دانست شهدا اول عالم شدند و بعد به شهادت رسیدند لذا فضل علم برای آنها نیز حساب می‌شود.
وی ادامه داد: همه شهدا پیشینه قرآنی داشتند. اما شهدای قرآنی گاهی دارای شغل یا برنامه‌های کاربردی و اثرگذار در حوزه قرآن همچون حافظ، قاری، هنرمند و ... بودند. تمام شهدا با آیات قرآن انس داشتند و لازمه شهادت نیز همین انس با قرآن بود، ما مدیون شهدا و قرآنیم و در مورد هیچکدام آنچنان که باید، انجام وظیفه نکردیم.
حجت‌الاسلام سپاسی اظهار کرد: شهدا و دیگر ایثارگران از خود گذشتگی کردند تا امروز نظامی مستقل، آزاد و جمهوری اسلامی داشته باشیم مقاومت در برابر دشمنان ثمره خون شهداست، قرآن برای انسان‌های سالم و مؤمن شفا و نور و برای انسان‌های ظالم خسران است.
وی ادامه داد: مکتب قرآن مکتب حضرت زهرا(س) است و این بانو افتخار استادی قرآن را دارد که یکی از شاگردان ایشان فضه‌ای است که با قرآن حرف می‌زند و استدلال می‌کند و بیانش قرآنی است، جامعه باید به جایی برسد که مکتب فاطمی که مکتب قرآنی است در آن حاکم شود./انتهای پیام

captcha